Další spor mezi programmerem a operátorem. Problémem je růst ceny o 300 procent
Tak výrazné skokové navýšení ceny si nemůže dovolit pokrýt žádný operátor placené televize. Pokud na to přistoupí, bude muset výrazně upravit ceny pro koncové klienty. Výrazným problémem ve vzájemných jednáních je podmínka, že za program FOX Sport musí platit všichni abonenti služby bez ohledu na to, zda jej chtějí sledovat nebo nikoliv. Tato podmínka v podstatě určuje, že program by měl být zařazen do základní nabídky tak, aby jej mohli sledovat všichni, kdo si platí balíčky od VodafoneZiggo.
Dosavadní spolupráce mezi operátorem a programmerem přitom předpokládala, že fotbalový kanál nemusí být v základní nabídce. V podstatě se jednalo o prémiovou stanici, a tak k ní přistupovali všichni operátoři na trhu. Disney však se svým požadavkem u dalších operátorů uspěl, a proto si nemůže dovolit ustoupit. V tomto duchu informuje o (ne)dohodě web Broadband TV News.
Doporučená analýza: Vztah Discovery a Skylinku ukazuje komplikovanost jednání operátorů s programmery
Zajímavé ovšem je, že navzdory relativně vysokým poplatkům nedokáže nizozemský fotbalový kanál generovat zisk. Společný podnik ve vlastnictví Disney a konsorcia tamních fotbalových klubů a fotbalové federace vyprodukoval za 11 let ztrátu ve výši 250 milionů EUR. Do konce životnosti celého mediálního projektu zůstává ještě pět sezón, proto se majitelé kanálů všemožně snaží dostat celý projekt do zisku.
Dalším problémem pro FOX Sports, potažmo skupinu Disney je fakt, že nizozemská Eredivisie byla letos předčasně ukončena kvůli koronaviru. Pay-tv operátoři tak přišli o několik desítek přenosů, za které nedostali žádnou kompenzaci. I nadále jsou tak nuceni platit přibližně 30 EUR ročně za každého abonenta navzdory tomu, že živé přenosy nemají k dispozici.
Programmer ovšem nechce o případných kompenzacích ani slyšet. Pokud operátoři odmítnou zaplatit plnou sumu, požene je prý k soudu, dodává list De Telegraaf. Rozuzlení celé situace tak bude ještě velmi zajímavé.
Další informace: Platby za komerční televize mohou časem u operátorů i jejich diváků narazit