Comcast revitalizuje streamingovou službu Peacock, letos očekává další obrovskou ztrátu
Comcast už v předchozích měsících dost zásadně omezil nabídku bezplatně dostupných titulů, které šlo sledovat s reklamou. Operátor zjistil, že se mu tento model dostatečně nevyplácí a dal si za cíl výrazně zvýšit počet platících diváků. Jeho původní čísla se po spuštění pohybovala nad úrovní 54 milionů diváků, ovšem poměr těch platících se pohyboval v nižších desítkách procent. Platformě se sice podařilo v posledním kvartále 2022 překonat hranici 20 milionů platících diváků, ale pouze za cenu výrazného omezení bezplatně dostupného obsahu.
Comcast dokonce začal omezovat i účty, které poskytoval platícím divákům partnerských pay-tv operátorů. Tyto prémiové účty byly poskytnuty jako benefit pro diváky kabelové televize s cílem získat je časem jako plnohodnotné předplatitele služby Peacock. Ani tento model se však neosvědčil. Spolupráce s partnerskými operátory sice pomohla Peacocku opticky navýšit celkový počet uživatelů, ovšem nepřinesla očekávané příjmy.
Výsledkem je, že Comcast do značné míry rezignoval na „bezplatné diváky“ a hodlá se soustředit na investice do prémiového obsahu pro své platící uživatele. V rámci platformy Peacock tak v dalších měsících nabídne více sportovních přenosů, které jsou pro diváky v Americe atraktivní, a rovněž pracuje na posílení původního obsahu pro tuto platformu. Podobnou cestou se vydají i další hráči na americkém trhu, například konkurenční platforma Paramount+.
Bezplatná verze streamingové služby Peacock je tak již několik týdnů definitivně minulostí. Formálně ji sice Comcast ještě nabízí, ovšem reálně už je v bezplatné části dostupný pouze promo obsah, případně prvních několik dílů některých seriálů, s cílem nalákat diváky na pořízení placené varianty.
Bezplatně lze však mnoho pořadů z Peacocku sledovat v aplikaci americké televizní sítě NBC, která je vlajkovou mediální firmou skupiny Comcast.
Poznámka na závěr: Vybrané pořady a seriály z platformy Peacock lze sledovat i v České republice a na Slovensku v placené nabídce nové platformy SkyShowtime. Ta kombinuje obsah globálních mediálních skupin Paramount a Comcast.
Comcast do značné míry rezignoval na „bezplatné diváky“ a hodlá se soustředit na investice do prémiového obsahu pro platící uživatele platformy Peacock. Podobnou cestou se vydají i další hráči na americkém trhu, například konkurenční platforma Paramount+
Související článek: Prémiový streaming zdarma s reklamou? Velcí hráči zjišťují, že to nefunguje