Česká televize rekapituluje úspěšný rok svých digitálních platforem

Logo služby iVysílání, grafiku poskytla Česká televize
Diváci iVysílání si v uplynulém roce pustili celkem 195 milionů videí z téměř třiadvaceti tisíc dostupných pořadů. Mezi nejsledovanější pořady patřily Případy 1. oddělení, druhá řada Stínů v mlze, a bodovalo také StarDance. Podle ČT zaznamenaly mimořádný úspěch také pořady určené primárně pro on-line prostředí.
„Digitální služby jsou pro Českou televizi jedním z podstatných pilířů, který umožňuje oslovit celou společnost napříč cílovými skupinami. Celkový počet zhlédnutých videí na všech on-line platformách České televize loni dosáhnul 284 milionů, což dokazuje, že jsou naše digitální platformy vyhledávaným způsobem pro konzumaci veřejnoprávní tvorby. Představují cestu, jak přinášet obsah v různorodých formátech a prostřednictvím moderních platforem, které odpovídají měnícím se potřebám diváků, a proto se budeme nadále soustředit na jejich výrazný rozvoj,“ říká generální ředitel České televize Jan Souček.
Všechny on-line platformy České televize zaznamenaly 237 milionů zhlédnutých videí, smart TV aplikace k tomu přidaly dalších 47 milionů. V porovnání s rokem 2023 se tak jedná o čtyřprocentní nárůst.

Vizuál digitálních služeb. Zdroj: Česká televize
Z původní tvorby určené výhradně pro on-line bodoval seriál Adikts, který odstartoval národní drogovou osvětu a uspěl s více než 1,5 milionem spuštění a 146 tisíci diváky na jeden díl. Mladé publikum pak také přilákala minisérie Vlastně se nic nestalo rovněž s 1,5 milionem spuštění a 154 tisíci diváky na jeden díl. Drama otevírající problematiku pornoprůmyslu navíc získalo mezinárodní cenu Prix Italia v kategorii Digital Fiction a bylo nominováno na Cenu české filmové kritiky i Českého lva.
V portfoliu on-line platforem, kde mohou diváci konzumovat obsah České televize, je od dubna 2024 youtubový kanál iVysílání, který si během osmi měsíců získal téměř 30 tisíc odběratelů a 4,7 milionu zhlédnutých videí. Nabízí například přes sto vzdělávacích videí v sérii What the fact? Nejpopulárnějším videem se stal speciál ČT art s Leošem Marešem a Benem Cristovaem se 753 tisíci zobrazeními.
A když už mluvíme o roce 2024, nelze vynechat mimořádný zájem o hokejové mistrovství. Na on-line platformách ČT sport dominovalo MS v ledním hokeji, které v květnu 2024 zaznamenalo 12,8 milionu živých spuštění. Ve srovnání s rokem 2023 vzrostla návštěvnost webu ČT sport v době konání mistrovství o 46 % v počtu uživatelů a 112 % v počtu zobrazených stránek.
Zpráva vychází ze zdrojů měření realizovaných výzkumy: NetMonitor, SPIR, ATO – Nielsen. Zdrojem části dat o návštěvnosti je i systém Google Analytics.