Celkový čas strávený u televize byl loni vyšší než v letech 2019 a 2020
Navzdory tomu, že celkový čas u televize byl loni vyšší než v předešlých dvou letech, i tak Češi zaostali za svými sousedy. Průměrný denní čas u televize loni v ČR činil 3 hodiny a 43 minut. V Polsku však průměrný čas byl 4 hodiny 10 minut, na Slovensku 4 hodiny a 20 minut, a v Maďarsku se dokonce přiblížil k 5 hodinám.
Vyplývá to z dat elektronického měření sledovanosti v jednotlivých zemích, které zkompilovala agentura Atmedia zastupující tematické televizní programy na reklamním trhu. Tato společnost celkem zastupuje 28 televizních stanic. V tiskové zprávě zdůraznila i několik dalších hodnot, které vyplynuly z elektronických měření.
„Rok 2020 byl mimořádný v tom, že televizi sledovali mnohem víc také děti a lidé ve věku 15–24 let. Naopak loňský rok byl ve znamení návratu trendu klesající televizní sledovanosti u mladších věkových skupin diváků,“ popisuje Pavel Müller, Head of Research & Marketing ve společnosti Atmedia. Zdůrazňuje ovšem, že i přesto tráví české děti v kategorii 4–14 let sledováním televize v průměru stále 1,5 hodiny denně. U mileniálů, tedy diváků ve věku 25–34 let, dosahují hodnoty sledovanosti dokonce 2 hodin a 17 minut denně.
„V posledních deseti letech roste televizní sledovanost kontinuálně. V letech 2020 a 2021 však vystřelily její hodnoty na rekordní úroveň,“ zdůrazňuje Pavel Müller. V porovnání s ostatními státy ve střední Evropě je ovšem Česká republika jedinou zemí, kde loni televizní sledovanost vzrostla nejen v porovnání s rokem 2019, ale také s rokem 2020. Televizní diváci ve věkové kategorii 4+ loni trávili sledováním televize v průměru 3 hodiny a 43 minut denně, což bylo o 1 % více než v roce 2020 a 8 % více než v předkrizovém roce 2019.
V posledních deseti letech roste televizní sledovanost kontinuálně. V letech 2020 a 2021 však vystřelily její hodnoty na rekordní úroveň nejen v ČR, ale i v dalších zemích.
Kolik hodin tráví diváci u televize?
Povinné poznámky pod čarou ke zdroji dat:
Česká republika: ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2019–2021, ATS / den, CS 4+.
Polsko: Nielsen Audience Measurement, Živě + TS0–2, 2019–2021, ATS / den, CS 4+.
Slovensko: PMT/KANTAR, Živě + TS0–3, 2019–2021.
Maďarsko: Nielsen Közönségmérés, Živě + TS0–7, 2019–2021, ATS / den, CS 4+.