CBS News expanduje, ale pouze on-line. Původní zpravodajství z USA citelně chybí
Americký trh zpravodajských stanic je poměrně rozmanitý. Světově nejznámější značka CNN International není na domovském trhu příliš zajímavá. Tamní verze CNN přitahuje pravidelně pouze stovky tisíc diváků, zatímco v případě její přímé konkurence jde o miliony. U této statistiky je potřeba zohlednit fakt, že jde o dlouhodobý průměr za posledních několik let. V případě aktuální koronavirové situace se počet diváků všech zpravodajských stanic (nejen) v USA výrazně zvýšil.
Jasnou jedničkou trhu amerických kabelových zpravodajských stanic je FOX News, a poměrně zajímavé publikum má i značka MSNBC patřící pod ComCast. Mezi vnímané značky patří ještě ekonomická televize CNBC, dále zmiňovaná CNN a její sesterská televize HLN.
Mimochodem, u televize HLN se na chvíli přistavíme. Ta v posledních letech příliš neplní funkci zpravodajské televize. Z ekonomických důvodů je spíše showreelem legendární dokumentární série Forensic Files. HLN vyhrazuje tomuto seriálu víc hodin denně než reálnému zpravodajství. Toho je ve vysílání naprosté minimum, vesměs jde jen o kaleidoskop zajímavostí a televize končí standardní program už kolem 18. hodiny. Forensic Files jsou kostrou celého vysílání navzdory tomu, že každá epizoda se objeví ve vysílání přibližně dvakrát za měsíc.
Americké zpravodajské televize příliš neexpandují do světa. Podle některých názorů je důvodem to, že nechtějí konkurovat zavedené značce CNN International, která má ve světě velmi silné renomé.
Mezi další zpravodajské značky snažící se konkurovat velkým mediálním skupinám patří pravicové televize NewsMax a One America News Network – OANN. Tyto programy si však teprve budují své publikum a jen pomalu pronikají do nabídek operátorů placené televize.
Zajímavé ovšem je, že zavedené americké zpravodajské televize příliš neexpandují do světa. Podle některých názorů je důvodem to, že nechtějí konkurovat zavedené značce CNN International, která má ve světě velmi silné renomé. Ovšem například FOX News je mezinárodně dostupný především v zemích Latinské Ameriky, a rovněž v některých zemích Evropy. Jde o klasický lineární kanál dostupný v nabídkách satelitní a kabelové televize, případně IPTV.
Mimochodem, mezinárodně kdysi působila i zpravodajská stanice MSNBC. Krátce po svém spuštění v roce 1996 byla několik měsíců dostupná v rámci denního programu NBC Europe, který každé odpoledne přenášel několik hodin živého vysílání. Vedení korporace se však v roce 1998 rozhodlo značku NBC z Evropy stáhnout a s tím skončilo i mezinárodní vysílání MSNBC.
Televize CBS News se však touto cestou nevydala navzdory tomu, že její mateřská společnost ViacomCBS má mezinárodní zastoupení a zdejším operátorům nabízí několik zajímavých programů včetně lifestylové značky MTV nebo dětského kanálu Nickelodeon. Nablýskaná tisková zpráva CBS News, ve které se zmiňuje o expanzi do 89 zemí světa, však zahrnuje pouze mobilní aplikaci, nikoliv tradiční lineární program pro kabelové a satelitní poskytovatele. Zdejší operátoři tak nemohou její vysílání sami nabídnout českým divákům ani kdyby chtěli. Kdo chce sledovat zpravodajství od CBS, bude si jej muset sám iniciativně najít v nabídce aplikací pro různá zařízení.
Jasnou jedničkou trhu amerických kabelových zpravodajských stanic je FOX News, a poměrně zajímavé publikum má i značka MSNBC patřící pod ComCast. Mezi vnímané značky patří ještě ekonomická televize CNBC, dále zmiňovaná CNN a její sesterská televize HLN.