Britové nešetří na streamingu, říká průzkum. Realita není zdaleka tak jednoznačná
Řada průzkumů už v minulosti prokázala, že každý divák má určitou hranici ve svých výdajích za streaming. Vzhledem k tomu, že na streamingový trh vstupují stále noví lokální i globální hráči, musí každý divák postupně vyhodnotit, jaká streamingová služba je pro něj důležitá, a kterou by případně mohl postrádat.
Streamingové platformy jsou ve Velké Británii velmi populární, což dokazuje řada různých průzkumů. Ovšem v poslední době se v médiích objevují zprávy a informace o tom, že navzdory rostoucím životním nákladům zůstávají různé placené streamingové služby i nadále součástí britských domácností. Jinými slovy, Britové prý na streamingu nešetří, a než aby si odpustili oblíbený televizní obsah, raději se vzdají jiných vymožeností.Ovšem, pokud se na některý z průzkumů podíváte podrobněji, zjistíte, že realita není zdaleka tak růžová jak se ji snaží podat PR manageři největších streamingových platforem. Technicky sice platí, že více než polovina britských domácností doposud nevypověděla ani jednu streamingovou službu. Ovšem zároveň platí, že přes 40 procent lidí tak už skutečně učinilo. Poměr těch, kdo zatím nezrušili žádnou službu vůči těm, kdo alespoň jednu službu vypověděli, je zhruba 57 ku 43 procentům. A tato hodnota se může v následujících měsících překlopit podle toho, jak se budou vyvíjet skutečné životní náklady.
Atraktivní streaming exkluzivního obsahu je sice velmi příjemnou prémiovou službou pro diváky všech věkových kategorií, ovšem jedná se o službu, která není úplně nepostradatelná. Mnoho domácností nejen v Británii si platí několik streamingových předplatných současně, ovšem bez vázanosti. Znamená to, že pokud by se životní náklady výrazně zvýšily, není problém alespoň jednu placenou službu vypovědět nebo dočasně vyměnit za jinou.
Řada průzkumů zejména v USA už v minulosti prokázala, že každý divák má určitou hranici ve svých výdajích za streaming. Tato hranice činí přibližně 35 dolarů měsíčně. Vzhledem k tomu, že na streamingový trh vstupují stále noví lokální i globální hráči, musí každý divák postupně vyhodnotit, jaká streamingová služba je pro něj důležitá, a kterou by případně mohl postrádat, aby se i nadále vešel do sumy kolem 30-40 dolarů měsíčně.
Z tohoto pohledu je zřejmé, že i v evropských zemích budou diváci časem postaveni před volbu, a budou zvažovat, které služby si ponechají. Platí to zejména na komerčně nejrozvinutějších trzích, jakým je například ten britský.
Mnoho domácností nejen v Británii si platí několik streamingových předplatných současně, ovšem bez vázanosti. Znamená to, že pokud by se životní náklady výrazně zvýšily, není problém alespoň jednu placenou službu vypovědět nebo dočasně vyměnit za jinou.
Svět streamingu: Netflix získal zpět ztracené diváky z prvního pololetí. Věří v další růst