Blíží se konsolidace bezplatných TV služeb? Dění kolem Pluto TV přináší určité náznaky
Hledání nového kupce pro službu Pluto TV se může zdát jako překvapivý krok, ovšem ve světle ostré konkurence na globálním streamingovém trhu se to dalo čekat. Služba Pluto za poslední rok příliš mezinárodně neexpandovala. Paramount se v tomto období soustředil především na mezinárodní rozvoj svých prémiových služeb Paramount+ a SkyShowtime. Navíc se ukazuje, že trh bezplatných FAST kanálů je přesycený, a hodnota jednotlivých služeb se odvíjí především od míry archivního obsahu, k němuž má přístup.
Související analýza: S rostoucím počtem bezplatných FAST kanálů klesá jejich kvalita
V případě Pluto TV je tedy její úspěch založen zejména na tom, že má přístup k velmi bohatému archivu všech stanic skupiny Paramount, což zahrnuje americkou televizní síť CBS, dětské kanály Nickelodeon, Nick Jr., hudební a lifestylové stanice značek MTV, VH1, Comedy Central nebo BET, dále prémiové filmové a seriálové značky Showtime a Movie Channel. Díky tomuto širokému portfoliu může Pluto nabídnout divákům nejen v USA velmi bohatou nabídku bezplatných archivních programů, a to i přímo s těmito značkami.
Na různých trzích má však Pluto i místní partnery, díky čemuž nabízí zejména v Německu a ve Velké Británii i značnou část obsahu tamních veřejnoprávních institucí ZDF nebo BBC.
Pokud by došlo k odčlenění této platformy od Paramountu, mělo by to výrazný vliv na její kvalitu především na domovském americkém trhu. Nový vlastník by musel výrazně investovat do udržení vysílacích práv, aby byla služba nadále obsahově konkurenční vůči jiným bezplatným FAST platformám. Vedle výrazných investic do udržení obsahu by samotná služba musela výrazně přehodnotit své další směřování.
Paradoxně, právě atraktivní programová knihovna může být důvodem, proč se Paramount snaží tuto službu prodat jinému zájemci. Pro nového vlastníka Paramountu je totiž mnohem výhodnější tak bohatý programový archiv dále licencovat než jej využívat pro bezplatnou službu. Dále lze obsah využít k posílení prémiových, tedy placených streamingových platforem. I placené streamingové platformy totiž čeká období konsolidace. A právě Paramount již zkoumá možnosti, jak by mohl spojit svou prémiovou službu s jiným silným partnerem. To je totiž jediná cesta, aby služba Paramount+ mohla být časem profitabilní.
Další informace o směřování skupiny: Paramount má konečně nového vlastníka. Pomohou miliardové investice do nového obsahu?
Archivní analýza: Co jsou to FAST kanály a jak fungují? Mohou být záchranou tradiční televize v streamingové éře?