Až polovina diváků v USA upřednostňuje bezplatné streamingové platformy na bázi reklamy
Lze předpokládat, že někteří uživatelé se budou postupně odklánět od placených streamingových platforem směrem k těm neplaceným. Prozatím to pro Netflix, Disney+, Amazon Prime a další významné hráče nemusí znamenat žádný problém. Ovšem v průběhu následujících let nelze vyloučit, že poroste skupina uživatelů, kteří jsou ochotni místo pravidelné měsíční platby za kabelovou televizi nebo streamingovou platformu raději konzumovat bezplatně dostupný obsah poháněný personalizovanou reklamou.
Průměrný konzument video obsahu má na americkém trhu poměrně dost možností, jak se dostat k zajímavým titulům i bez placení. Jako příklad může posloužit platforma Pluto TV nebo bezplatná nabídka služby Sling TV.
Vzhledem k tomu, že americké volně dostupné televize, včetně basic cable televizí jsou přeplněny reklamou, není to pro průměrného diváka překážkou ani na internetu.
Pluto TV nabízí velmi atraktivní obsah bez nutnosti registrace. Součástí její nabídky je více než 100 lineárních TV kanálů pozůstávajících ze značek ViacomCBS. K dispozici jsou zpravodajské televize, dětské programy, lifestyle, ale i velmi kvalitní filmové kanály včetně prestižní značky Showtime. Nejedná se sice o simulcast tradičního programu Showtime, nýbrž o výběr starších ale atraktivních titulů z videotéky této skupiny. Mezi další filmové programy patří například značka Paramount.
K dispozici je i několik desítek hudebních programů pod značkou VEVO. Dále nechybí sportovní kanály sice bez živých přenosů, jenže alespoň s velmi kvalitní magazínovou tvorbou.
Konkurenční platforma Sling TV se prozatím orientuje především na placený obsah, ovšem její nabídka neplacených programů je o pozání chudší než v případě Pluto TV. Sling obsahuje především zpravodajské stanice, a několik méně atraktivních tematických programů. K dispozici je i určité promo toho, co může divák získat, kduž přejde na placenou nabídku.
Za těchto okolností lze čekat, že se najde poměrně široká skupina lidí, které bude bezplatně dostupný obsah stačit. Vzhledem k tomu, že americké volně dostupné televize, včetně basic cable televizí jsou přeplněny reklamou, není to pro průměrného diváka překážkou ani na internetu.
Mnoho diváků v USA si tak zřejmě vystačí s volně dostupnou nabídkou televizí přes anténu (tzv. OTA programy) v kombinaci s bezplatně dostupnými televizemi přes Pluto, Sling TV, YouTube TV a přes další podobné online platformy.
Další informace k zmíněnému průzkumu můžete najít v angličtině na webu Advanced Television.
V průběhu následujících let nelze vyloučit, že poroste skupina uživatelů, kteří jsou ochotni místo pravidelné měsíční platby za kabelovou televizi nebo streamingovou platformu raději konzumovat bezplatně dostupný obsah poháněný personalizovanou reklamou.