Až 59 procent lidí v USA prý sleduje televizní obsah v mobilu. Má to ale háček
Pokud by to byla pravda, znamenalo by to, že tradičním televizím “odzvonilo”, jelikož poprvé v historii by více než polovina diváků konzumovala televizní nebo video obsah jiným způsobem než přes tradiční televizor. Pochopitelně, vše je trochu jinak.
Studie se totiž nezaměřila jen na televizní obsah, ale na video obsah obecně. Do této kategorie přitom patří nejen videa z různých veřejných platforem typu YouTube, ale i z různých streamingových platforem, které mohou být placené.
Chytré telefony jsou natolik pevnou součástí každodenního života, že vůbec nepřekvapí, když si každý z nás alespoň jednou za den pustí jakékoliv video přes telefon.
Závěry studie prezentované v lákavé tiskové zprávě jsou i přesto poněkud v rozporu s tím, kam se audiovizuální trh posunul v posledních dvou letech. Poskytovatelé video obsahu totiž investovali obrovské prostředky do vývoje televizních aplikací pro chytré televizory. Řada výzkumů v minulých letech naznačovala, že diváci jsou sice ochotni sledovat video v mobilu nebo v počítači. Až 80 procent lidí však i přesto preferuje velkou televizi, kde je zážitek ze sledování nejlepší.
Evropský pay-tv gigant SKY i v důsledku těchto dat investoval do vlastní řady chytrých televizí SKY GLASS, které mají přinést divákům určitou nadstavbu k tradičním pay-tv operátorům.
Zjevně by k tak velkým investicím nedošlo, pokud by platily závěry studie společnosti Leichtman Research Group. Studie totiž navzdory objevným závěrům nemá za cíl měřit počet diváků, kteří sledují obsah výhradně na PC nebo na mobilu. Jen se snaží zjistit podíl těch, kdo alespoň jednou denně odsledují video i na jiném zařízení než je televize.
A v tom je právě háček. Pustit si jednou za den něco v mobilu totiž neznamená, že divák tuto platformu preferuje. Chytré telefony jsou však natolik pevnou součástí našeho každodenního rytmu, že vůbec nepřekvapí, když si každý z nás alespoň jednou za den pustí jakékoliv video přes telefon.
Poznámka: Podrobnosti ke zmíněné studii si můžete přečíst v tiskové zprávě na webu Advanced Television.