Atmedia zaznamenává výrazný převis poptávky po televizní reklamě. Pomohl k tomu silný sportovní rok
Diváci od začátku letošního roku vykazují zvýšený zájem o filmové a sportovní kanály. K růstu sportovních stanic pomohl i velmi silný sportovní rok, díky němuž rostl podíl placenému programu Eurosport 1. Mediální zastupitelství Atmedia zaznamenalo i významný růst průměrného podílu na sledovanosti. Přispěl k tomu i start televizní stanice Warner TV na jaře letošního roku.
Mediální zastupitelství Atmedia dosahuje od začátku roku 2024 průměrného 6,4% podílu na sledovanosti. To představuje meziroční nárůst o desetinu, ke kterému přispělo rozšíření portfolia o Warner TV, ale i rostoucí zájem diváků o filmové, lifestylové a sportovní kanály. Společnost zároveň zaznamenává rekordní poptávku po TV reklamě, která převyšuje dostupnou kapacitu.„Zatímco v loňském roce jsme na 6% podíl na sledovanosti dosáhli jen v některých měsících, letos této hodnoty dosahujeme v každém jednotlivém měsíci od začátku roku, přičemž v některých měsících jsme se dokonce přiblížili k 7 procentům,“ upozorňuje Michaela Suráková, Managing Director ve společnosti Atmedia.
Celkem 25 měřených tematických televizních stanic zastupovaných agenturou Atmedia má celkový průměrný podíl na sledovanosti ve výši 6,4 % u diváků ve věku 18–69 let. K tomuto nárůstu pomohlo bezesporu rozšíření portfolia zastupovaných stanic o Warner TV. Tato filmová a seriálová televize osloví měsíčně v průměru téměř 800 tisíc diváků starších čtyř let.
V meziročním srovnání se daří i filmovým kanálům, jako jsou AXN, CANAL+ Action, FilmBox Stars nebo Film+. Dalším příkladem jsou lifestylové kanály Spektrum Home a TLC nebo dokumentární TV stanice Discovery Channel. „Mimořádného úspěchu vzhledem k tzv. supersportovnímu roku dosahuje letos také Eurosport 1,“ upozorňuje Michaela Suráková s tím, že podíl na sledovanosti tohoto sportovního kanálu vzrostl meziročně o téměř 30 %.
K tématu: Streaming je klíčový pro budoucnost, tradiční vysílání je ale klíčové pro akcionáře
Vysokou sledovanost měly Letní olympijské hry v Paříži, které na Eurosport 1 oslovily více než 800 tisíc diváků starších čtyř let. Úspěšné byly ovšem i další sportovní eventy letošního roku – například celkový zásah grandslamového turnaje Australian Open se vyšplhal na téměř půl milionu diváků starších čtyř let.
Všechny citované hodnoty sledovanosti vyšly z elektronického měření sledovanosti ATO – Nielsen, měření živého a odloženého sledování do 3 dnů po odvysílání.
Poptávka po televizní reklamě zároveň převyšuje dostupnou kapacitu. Pětina požadovaných ratingových bodů – GRPů – se na televizní stanice nevejde. Vysokou poptávku po TV reklamě očekává společnost Atmedia i v nadcházející podzimní sezóně.
„Situace bude podobná loňskému roku. Ukazují to minimálně čísla za září, kdy se nám i přes letošní navýšení reklamního inventory nedaří umístit na naše TV stanice zhruba 20 % objednávek. Vzhledem k této situaci budeme zadavatelům TV reklamy v rámci vyjednávání na další rok doporučovat, aby investice do TV reklamy rozložili do více měsíců v roce,“ zdůrazňuje Michaela Suráková. Podobný převis poptávky očekává i v říjnu a listopadu.
Svět streamingu: Vyšší číslo prodává? S rostoucím počtem bezplatných FAST kanálů klesá jejich kvalita