Atmedia bilancuje rok 2023: Rozšíření portfolia i nárůst podílu na sledovanosti
Podíl na sledovanosti tematických televizních stanic, které na českém trhu obchodně zastupuje společnost Atmedia, dosáhl v loňském roce 5,9 % v cílové skupině 18–69 let, přičemž v celkem pěti měsících dokonce překročil 6% hranici. Všechny tematické televizní stanice Atmedia oslovily v roce 2023 měsíčně v průměru 5,4 milionu televizních diváků ve věku 4+, tedy 58 % z celé televizní populace. Diváci, kteří sledovali některou z tematických televizních stanic Atmedia, s ní trávili v průměru 1 hodinu a 13 minut denně.
Zdrojová poznámka k prezentovaným výsledkům: Zdrojem dat je elektronické měření sledovanosti ATO – Nielsen, metrika Živě + TS0–3, 2023, Share, cílová skupina 18–69, Reach 000, Reach, ATSR/den, CS 4+, sledovanost stanic zastupitelství Atmedia + mediální skupiny AMC Networks + televize Seznam.cz TV, platnost dat k 2. 1. 2024.
„V loňském roce jsme navýšili náš podíl na sledovanosti o téměř jeden procentní bod a atakovali jsme 6% hranici. Jedním z důvodů bylo rozšíření portfolia tematických televizních stanic na začátku roku,“ vysvětluje Michaela Suráková, Managing Director ve společnost Atmedia, a připomíná, že v březnu loňského roku začala společnost obchodně zastupovat hned dně nové televizní stanice – volně šířený kanál Spektrum Home a placený kanál CANAL+ Action.
„Dalším důvodem zvýšení podílu na sledovanosti byl také vyšší zájem o některé naše tematické televizní stanice ze strany diváků,“ tvrdí Michaela Suráková.
V loňském roce se meziročně dařilo například televizním kanálům CS History, Eurosport 1, FilmBox Stars nebo Rebel. „Například Eurosport 1 zvýšil meziročně svůj podíl na sledovanosti o téměř 30 %,“ přidává konkrétní příklad Michaela Suráková a doplňuje, že diváky na této sportovní televizní stanici nejvíce vyhledávali etapové cyklistické závody nebo grandslamové turnaje – například Roland Garros oslovil téměř 580 tisíc diváků ve věku 4+.
Zdroj dat: ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 2023, Reach 000, CS 4+, Eurosport 1, Roland Garros, živé přenosy.
„Na placených filmových a seriálových televizních stanicích měly mezi diváky velký úspěch české filmy,“ pokračuje Michaela Suráková s tím, že lokální tvorba je pro české diváky častou volbou číslo jedna.
K nejsledovanějším filmům na televizní stanici FilmBox proto patřil například film Prvok, Šampón, Tečka a Karel, na televizní stanici CS Film to byly pohádky vysílané během vánočních svátků – například Pyšná princezna.
„Co se týče dokumentárních televizních stanic, mezi nejsledovanější pořady se tradičně řadily dokumenty o 2. světové válce, ale také dokumenty o vesmíru nebo nejrůznějších záhadách,“ dodala paní Suráková.
„V loňském roce jsme navýšili náš podíl na sledovanosti o téměř jeden procentní bod a atakovali jsme 6% hranici. Jedním z důvodů bylo rozšíření portfolia tematických televizních stanic na začátku roku,“ vysvětluje Michaela Suráková, Managing Director ve společnost Atmedia, a připomíná, že v březnu loňského roku začala společnost obchodně zastupovat hned dně nové televizní stanice – volně šířený kanál Spektrum Home a placený kanál CANAL+ Action.
Atmedia vstupuje do nového roku s 24 měřenými tematickými TV stanicemi
Společnosti Atmedia se v loňském roce dařilo i z hlediska prodeje televizní reklamy, když dodala mediálním agenturám a zadavatelům televizní reklamy přibližně stejné množství GRPů jako v roce 2022.
„Reklamní prostor na našich tematických televizních stanicích jsme měli po téměř celý rok vyprodaný, proto jsme se podobně jako ostatní hráči na televizním trhu rozhodli zvýšit cenu za televizní reklamu o 15–20 % a přejít z cílové skupiny 15–69 let na 18–69 let, což nám umožní nabídnout klientům o několik procent GRPů více,“ připomíná Michaela Suráková změny v obchodní politice pro letošní rok, které společnost komunikovala v říjnu loňského roku.
Společnost Atmedia aktuálně obchodně zastupuje 24 měřených tematických televizních stanic – českých i lokalizovaných kanálů globálních mediálních společností. Z českých stanic jde konkrétně o Rebel, Relax, televizní kanály ze skupiny Československá filmová společnost a Televizi Seznam.
Z nadnárodních televizních skupin spolupracuje Atmedia s Warner Bros. Discovery, AMC Networks, CANAL+, Walt Disney Company a Antenna Group. Významnou pozici má v portfoliu Atmedia také slovenská televizní skupina JOJ, která rovněž vlastní kanály Československé filmové společnosti vysílající pod značkou CS.
Žebříček nejlépe hodnocených televizních stanic i mapování placených VoD služeb
Společnost Atmedia se vedle prodeje televizní reklamy a budování trhu tematických televizních stanic věnuje také dalším aktivitám a projektům. I letos zveřejní tři vítězné televizní stanice, u kterých jejich diváci nejlépe hodnotí kvalitu pořadů, pestrost a rozsah nabídky pořadů nebo vizuální kvalitu vysílání. V předchozích ročnících se na prvních třech místech umístily ČT Déčko, Prima ZOOM a National Geographic.
„Vedle hodnocení kvality televizních stanic mapujeme v rámci našeho pravidelného výzkumu atmedia index rovněž trh placené TV a placených VoD služeb,“ popisuje Michaela Suráková a doplňuje, že především trh streamovacích služeb je v posledních letech velmi dynamický.
„Nejen našim klientům proto nabízíme volně prodejní studie, které jim pomohou zorientovat se na zdejším trhu placených VoD služeb, ať už jde o dynamiku trhu, zákaznické segmenty nebo různé modely předplatného,“ dodává Michaela Suráková.
Z nadnárodních televizních skupin spolupracuje Atmedia s Warner Bros. Discovery, AMC Networks, CANAL+, Walt Disney Company a Antenna Group. Významnou pozici má v portfoliu Atmedia také slovenská televizní skupina JOJ, která rovněž vlastní kanály Československé filmové společnosti vysílající pod značkou CS.