Americký TV operátor testuje vkládání reklamy, když uživatel stiskne pauzu
Pokud divák přeruší sledování, tedy stiskne pauzu, po několika vteřinách mu operátor naservíruje statickou reklamu, která se zobrazí po dobu přerušeného sledování. Divák tedy uvidí logo partnera i po návratu k televizi, po opětovném stisknutí tlačítka však reklama zmizí. Operátor by tedy neměl klientům servírovat videoreklamu, ani „nepřeskočitelnou“ reklamu. Jen chce zaujmout pozornost diváka po návratu k přijímači. Pokud má divák zájem o další informace k zobrazené reklamě, může využít QR kód, který se rovněž zobrazí.
Někteří operátoři rovněž zařazují reklamu na úvodní obrazovce svých placených služeb. Divák na první obrazovce obvykle dostává různá obsahová doporučení. Proto bylo jen otázkou času, kdy některé společnosti využijí tento prostor k získání doplňkových reklamních příjmů.
Zařazování statických reklam v OTT službách nemusí být problém. Ovšem část klientů si v on-line fórech stěžuje, že zobrazování dodatečných reklam je u placených TV produktů poměrně nefér. Když už si divák za televizní příjem platí, měl by dostat co nejčistší interface bez rušivých elementů. Naštěstí, drtivá většina pay-tv operátorů tuto skutečnost respektuje.
Horší je to s výrobci chytrých televizorů a doplňkových zařízení. Někteří už zařazují statické reklamy do hlavní obrazovky, kde si uživatelé volí jednotlivé aplikace. Příkladem je výrobce televizorů LG, jenž loni představil novou podobu své chytré obrazovky. Místo poměrně jednoduchého menu s výběrem aplikací vám nyní výrobce vašeho televizoru zobrazuje titulní karty k placeným pořadům Amazon Prime Video a Disney+.
Pokud se chcete podobným nevyžádaným reklamám vyhnout, můžete přestat využívat „chytré“ funkce vaší televize, a streamingové služby sledovat přes externí multimediální centrum. Podobné zařízení funguje nezávisle na vaší televizi, a obvykle nabízí mnohem víc možností pro sledování obsahu než chytrý televizor.