Amazon chtěl přimíchat svá data do hodnot sledovanosti. Zatím neuspěl
Tradiční elektronické měření sledovanosti se může časem dostat do konfliktu s největšími technologickými společnostmi, které jej měří prostřednictvím svých vlastních zařízení. Amazon chtěl tímto způsobem doplnit elektronické měření v USA, kde mu jde o vyšší hodnoty sledovanosti nejlukrativnější sportovní soutěže.
Technologické a streamingové platformy se momentálně nespoléhají na data z tradičního elektronického měření, proto zatím nejde o výraznější problém. Pokud by však do televizního byznysu výrazně vkročily společnosti Google, Facebook nebo právě Amazon v roli konkurenčních vysílatelů, mohlo by to přinést určitý nesoulad do způsobu jednotného měření na televizním trhu. O určité narušení původního modelu se nyni pokusil Amazon, který v USA již rok vysílá velmi lukrativní sportovní večer Thursday Night Football. Jde o tradiční předehrávky profesionální ligy amerického fotbalu NFL.Samotná NFL je nejsledovanější sportovní soutěží v USA, proto je i způsob vysílání jednotlivých zápasů vysoce konkurenční. Amazon se stal vítězem tendru na vysílání všech zápasů, které se hrají ve čtvrtek večer v průběhu každého ročníku. Celkem jde o 17 zápasů za sezónu, které může Amazon přenášet exkluzivně jen pro své platící diváky. Díky tomu jsou tyto zápasy šířeny výhradně přes internet, tedy alespoň v USA. V jiných zemích se i zápasy produkované Amazonem standardně objevují v lineárním televizním vysílání.
NFL až do předminulé sezóny licencovala svůj obsah primárně terestrickým televizím a celoplošným kabelovým programům. Amazon však exkluzivně zakoupil toto vysílací okno v tendru, a přesunul jej výhradně do prostřední placeného streamingu. Brzy si však někteří představitelé Amazonu začali stěžovat, že jejich interní měření vycházející z celkového počtu on-line sledujících uživatelů nekoresponduje s daty, která poskytuje analytická společnost Nielsen. Ta na americkém trhu provozuje elektronické měření sledovanosti všech televizních stanic, které je tzv. jednotnou měnou na televizním trhu.
Amazon chtěl dosáhnout, aby společnost Nielsen zohlednila jeho vnitřní data i ve svých výstupech směrem k reklamním klientům, kteří spoléhají na tradiční peoplemetrové měření. Po výrazné kritice Amazonu ze strany jiných účastníků televizního trhu však společnost Nielsen rozhodla, že i nadále bude vycházet výhradně z vlastních dat ze svých zařízení, a prozatím nebude na zavedeném způsobu měření sledovanosti nic měnit.
Informoval o tom magazín Variety, kde jsou k dispozici podrobnější informace v angličtině.
NFL až do předminulé sezóny licencovala svůj obsah primárně terestrickým televizím a celoplošným kabelovým programům. Amazon však exkluzivně zakoupil čtvrteční vysílací okno v tendru, a přesunul jej výhradně do prostřední placeného streamingu.