Aleš Zaroval, A11: Na televizní trh vstupujeme s pokorou
Ředitel skupiny A11 Aleš Zavoral na konferenci Innovation Day představil projekt nové celoplošné televize A11 TV včetně sportovního kanálu A11 Sport. O sportovním projektu jsme informovali v samostatném článku. Nyní vám přinášíme další část vystoupení pana Zavorala, kde popisuje motivaci svou motivaci ke vstupu na televizní trh.
Na konci dubna se na českém televizním trhu objevila nová značka A11. Ta byla doposud spjata výlučně s tiskovou mediální skupinou pod vedením spolumajitele a ředitele Aleše Zavorala. Nyní však expanduje na televizní trh prostřednictvím někdejší dlouhodobě fungující stanice Regionálnítelevize.cz. Ředitel skupiny Aleš Zavoral na konferenci Innovation Day představil projekt A11 TV včetně sportovního kanálu A11 Sport. O chystaném sportovním projektu jsme informovali minulý týden v samostatném článku. Nyní vám přinášíme další část vystoupení pana Zavorala z konference Innovation Day, kde popisuje motivaci svou motivaci ke vstupu na televizní trh.„Print už nemáme moc jak digitalizovat, ale televize je pro nás možnost, jak dostat obsah k dalším lidem. Nejde jen o A11, chceme v průběhu letošního roku rozvysílat ještě sportovní kanál, a do konce roku dát ještě třetí terestrický kanál pod značkou A11,“ řekl na úvod své prezentace pan Zavoral.
„Vstupujeme do televizního trhu s pokorou, uvidíme jak se nám bude ta sledovanost vyvíjet. Původní Regionální televizi jsme nejprve přejmenovali na Náš region TV, aby ladila s našim brandem. Ale věděli jsme, že potřebujeme nadčasový brand, abychom mohli k němu přidávat i další kanály. Proto jsme se rozhodli, že ten regionální brand opustíme a přejdeme na značku A11, která bude vystupovat nikoliv jako regionální brand, ale jako celoplošná televize. Projekt televize postupně připravujeme tři roky, dělali jsme si průzkumy a panelové diskuze k tomu, co lidé očekávají od televize,“ upřesnil spolumajitel skupiny A11.
Související článek: Kanál A11 Sport začne vysílat v srpnu, má velké ambice ve volném vysílání
Poznámka: První dojmy z vysílání nové televize A11
Zábava, zprávy a sport
Program nové televize tak vychází z dlouhodobých průzkumů, které přinesly pro někoho možná překvapivé výsledky.
„Z našich průzkumů vyplynulo, že 27 procent diváků očekává v televizi zábavu, nejen filmovou, ale i jinou. Film se jako žánr umístil v průzkumech až na třetím místě. Přibližně 21 procent lidí by chtělo sledovat sport, a jen 18 procent chce filmy. Proto nás v tuto chvíli zajímá zábava, zprávy a sport,“ nastínil Aleš Zavoral základní programové pilíře nové stanice.
„Ve vysílání navážeme i na zpravodajství, ale nechceme tím diváky přehltit. Nebudeme tedy vysílat zpravodajskou smyčku. Z lokálních televizí chceme vzít ty nejlepší reportáže z celého dne, a dáme je do vlastního bloku. Značnou část zpravodajství si zajistíme sami, budeme mít 6 vlastních štábů a 12 štábů nasmlouvaných z regionů. Postupně vyrobíme další vlastní content a publicistiku,“ dodal pan Zavoral.
Programová struktura televize A11 je stále ještě ve vývoji, finální podobu by měla dostat na podzim. Podle Zavorala nyní v televizi vyhodnocují reakce diváků. Cílem je dostat se co nejrychleji k podílu na publiku ve výši jednoho procenta. Spolumajitel stanice připustil, že cíle nové televize nejsou malé. Zároveň přiznal, že začátek vysílání pod novou značkou proběhl za pochodu, kdy nové pražské sídlo televize ještě nebylo stoprocentně připraveno.
„Televizi jsme stěhovali z Uherského Hradiště do Prahy, vybudovali jsme nová pracoviště a studia. Máme mírný skluz, a začali jsme vysílat pod novou značkou v době, když jsme tam ještě skoro malovali. Nyní pracujeme na vylepšení programu,“ řekl Aleš Zavoral.
Nový program by měl obsahovat především pořady vlastní tvorby, které nyní televize produkuje v rychlém tempu.
„Natáčíme každý den 2-3 vlastní pořady, zábavu, publicistiku, talkshows, pořady o vaření a dalších zájmových tématech. Naše investice do programu jsou poměrně značné, opravdu to myslíme vážně, a mělo by to být brzy vidět,“ dodal spolumajitel a ředitel mediální skupiny A11 Aleš Zavoral.
Programová struktura televize A11 je stále ještě ve vývoji, finální podobu by měla dostat na podzim. Podle Zavorala nyní v televizi vyhodnocují reakce diváků. Cílem je dostat se co nejrychleji k podílu na publiku ve výši jednoho procenta.