ProSieben.Sat1 a DAZN mají zájem o placenou službu SKY
Placená televize SKY Deutschland byla a stále je dominantní na německém a rakouském trhu především díky tomu, že po desítky let soustředila veškerá klíčová sportovní práva pod jednou střechou. Mezi nejcennější programové klenoty patřila Liga mistrů UEFA a domácí fotbalová Bundesliga v Německu i Rakousku. V posledních letech ale SKY o část klíčových práv příšla. Ligu mistrů už v Německu nevysílá vůbec, tento produkt si udržela pouze v Rakousku.
Na německém trhu se mnoho sportovních práv dostává exkluzivně na platformu DAZN včetně zmíněné Ligy mistrů a Evropské ligy UEFA, a klíčových zápasů první německé Bundesligy. Díky tomu si DAZN udržuje velmi silnou konkurenční pozici vůči SKY navzdory tomu, že programově je SKY výrazně bohatší. Obě platformy jsou na německém trhu nuceny spolupracovat vzhledem k tomu, že SKY je dominantní na poli placené satelitní televize. DAZN šíří dva lineární kanály právě i přes satelit díky spolupráci se SKY Deutschland. Podobný model uplatňuje i s dalšími provozovateli v Itálii nebo ve Španělsku.
Americký ComCast coby vlastník německé SKY má nyní dvě možnosti. Buďto si platformu ponechá, a bude muset v dalších letech velmi výrazně zainvestovat do sportovních práv, aby odrazil konkurenční sílu streamingových platforem – a nebo svou německou a rakouskou placenou televizi prodá jednomu ze zájemců.
Mezi zájemci o koupi SKY Deutschland je právě i provozovatel platformy DAZN. Poněkud překvapivým zájemcem je významná komerční TV skupina ProSieben.Sat1, která provozuje televizní programy pod značkami Sat1, Pro 7, Kabel eins, a podílí se i na streamingových platformách.
ComCast vlastní placenou televizi Sky Deutschland od září 2018. Získal ji v jednom balíku společně s klíčovou britskou službou, a rovněž významnou italskou placenou televizí.
Na německém trhu se mnoho sportovních práv dostává exkluzivně na platformu DAZN včetně zmíněné Ligy mistrů a Evropské ligy UEFA, a klíčových zápasů první německé Bundesligy. Díky tomu si DAZN udržuje velmi silnou konkurenční pozici vůči SKY navzdory tomu, že programově je SKY výrazně bohatší. Obě platformy jsou na německém trhu nuceny spolupracovat vzhledem k tomu, že SKY je dominantní na poli placené satelitní televize.