Polské UPC hrozí vysoká pokuta za to, že účtovala nepřiměřené poplatky kvůli porušení vázanosti
Někdejší polská pobočka mezinárodní sítě kabelových a satelitních televizí UPC musí pod novým vlastníkem řešit velmi nepříjemný problém. Polský úřad hlídající ochranu spotřebitelů UOKiK napařil tomuto operátorovi pokutu vysokou pokutu za to, že operátor účtoval nepřiměřeně vysoké pokuty svým klientům za vypovězení smlouvy před koncem vázanosti.
Celková pokuta činí přes 12 milionů polských zlotých, cca 63 milionů korun, operátor se může vůči ní odvolat. Sankce, které operátor svým klientům chtěl účtovat, byly mnohdy výrazně vyšší než byla celá hodnota kontraktu za celé dva roky vázanosti.
Úřad zkoumal případy několika individuálních klientů, kteří jej informovali o zvláštních praktikách operátora. Jeden z klientů byl upozorněn na pokutu ve výši 11 tisíc zlotých (55 tisíc korun), pokud by svou dvouletou vázanost nedodržel. Přitom, pokud by vázanost dodržel, za celých 24 měsíců by jej služby vyšly na přibližně jednu třetinu této hodnoty.
Podobné stížnosti byly adresovány úřadu i ze strany dalších klientů. Proto úřad vyzval společnost UPC Polska, aby s těmito praktikami okamžitě přestala a vrátila klientům pokuty, které překračují výši všech plateb zbývajících do konce platnosti smluv. Zmíněná praxe s vysokými pokutami totiž fakticky zněmožňovala klientům ukončit platné kontrakty s vázaností, a nutila je odebírat služby po celou dobu platnosti smlouvy, i když je už nepotřebivali.
Značka UPC přitom v Polsku má už nového vlastníka, podobně jako i v České republice a dalších zemích.
Zmíněná praxe s vysokými pokutami fakticky zněmožňovala klientům ukončit platné kontrakty s vázaností, a nutila je odebírat služby po celou dobu platnosti smlouvy, i když je už nepotřebivali.