Internetová platforma Pluto TV má před sebou další expanzi, český trh však stále obchází
Právě spolupráce s místními značkami je předpokladem spouštění nových regionálních mutací Pluto TV. V Německu tato platforma úzce spolupracuje především s veřejnoprávní značkou ZDF, v Británii je klíčovým obsahovým partnerem BBC. Na všech trzích přitom Paramount vytěžuje svůj bohatý programový archiv, díky čemuž může v každé zemi nabídnout svým divákům desítky různých archivních kanálů.
Související analýza: Co jsou to FAST kanály a jak fungují? Mohou být záchranou tradiční televize v streamingové éře?
Český a slovenský trh je však z tohoto pohledu velmi limitovaný. Volně dostupná internetová televize se sice může uživit z reklamy, potřebuje však tomu potenciálně velmi široké publikum. Navíc, značka Paramount na obou trzích nabízí divákům několik placených programů včetně hudebních stanic nebo televizí pro děti a mládež. Pokud by tento obsah nabídla zčásti bezplatně v rámci platformy Pluto TV, mohlo by to vést k zhoršení vztahů s operátory placené televize, kteří jsou klíčovými obchodními partnery skupiny Paramount na zdejším trhu.
Ze stejného důvodu však Pluto TV nepůsobí ani v mnoha jiných zemích, kde by mohla mít zajímavé publikum. Do dnešního dne například není k dispozici ani divákům v Kanadě, navzdory tomu, že prakticky všechny relevantní americké streamingové služby mají své zastoupení i v této sousední zemi. Pluto TV však hodlá na kanadský trh expandovat až od 1. prosince 2022. Programová nabídka však bude oproti americké verzi chudší.
Pokud chce Pluto TV expandovat na nové trhy, a zachovat si dobré vztahy s pay-tv operátory, nemusí nutně reprízovat obsah ze svých placených stanic zdarma. I bez svých původních seriálů nebo filmů skupiny Paramount může nabídnout divákům jiný zajímavý obsah, který není na některých trzích obvyklý. Velkou devízou této platformy jsou například hudební kanály, případně dokumentární a seriálové programy s obsahem, který už není pro komerční televize v dnešní době atraktivní. I tak ale může zaujat generaci dnešních třicátníků a čtyřicátníků, kteří se rádi podívají na seriály svého mládí na archivních programech této platformy.
Pokud chce Pluto TV expandovat na nové trhy, a zachovat si dobré vztahy s pay-tv operátory, nemusí nutně reprízovat obsah ze svých placených stanic zdarma. I bez svých původních seriálů nebo filmů skupiny Paramount může nabídnout divákům jiný zajímavý obsah, který není na některých trzích obvyklý.