Češi tráví víc času u televize, streaming zatím tradiční televizi neohrožuje
Fakt, že čeští diváci tráví nadprůměrný počet minut u televizních obrazovek, není sám o sobě překvapivý. Překvapila však informace o stabilním podílu lineárního vysílání, který neklesá ani v důsledku odložené sledovanosti. Zatímco v roce 2012 byla sledovanost lineárně vysílaných programů na úrovni 3 hodiny a 31 minut denně, tak dnes je tato sledovanost prakticky totožná.
V praxi to znamená, že streamingové platformy – IPTV, OTT a VOD – tradiční televizi nijak neohrozily. Právě naopak, díky streamingu došlo k navýšení celkového času u televizních obrazovek přibližně o 32 minut denně. Tradiční televize by tak neměly strádat ani ve světě IPTV platforem. Jejich diváci jim zůstali, a věnují jim přesně tolik času jako před 10 lety.
Není ale jasné, jak se čas u televize projevuje v reklamních příjmech televizí, tedy zda konstantní čas strávený před obrazovkou stačí televizím k udržení pozornosti při sledování reklam. Zástupci komerčních televizí totiž dlouhodobě upozorňují, že právě streamingové platformy jim mohou způsobit úbytek příjmů například v důsledku přetáčení reklam.
Průzkumy však zároveň ukazují, že divák sleduje tradiční lineární televizi konstantně, a celkový počet zhlédnutých minut u tradičního lineárního vysílání prakticky neklesá. Z tohoto pohledu lze dojít k závěru, že streamingové platformy – alespoň nyní – tradiční televizi nijak významně neohrožují. Právě naopak, streaming představuje pro televize jedinečnou příležitost, jak udržet pozornost diváka i mimo tradiční televizní vysílání.
Streamingové platformy tradiční televizi nijak neohrozily. Právě naopak, díky streamingu došlo k navýšení celkového času u televizních obrazovek přibližně o 32 minut denně. Tradiční televize je však podle počtu odsledovaných minut u diváků stejně silná jako byla před 10 lety.