Netflix je pro diváky stále nejdůležitější službou, o kterou nechtějí přijít
Tato platforma se však zároveň potýká s poklesem počtu předplatitelů, k čemuž došlo vůbec poprvé v novodobé historii. Úbytek byl sice minimální a činil jen 200 tisíc ztracených předplatitelů, ovšem pro analytiky to byl i tak obrovský šok. Těsně před ohlášením výsledků za 1. kvartál letošního roku se totiž analytici na amerických zpravodajských televizích předháněli v tom, zda si Netflix připíše „jen“ 3 miliony nových předplatitelů nebo ještě méně. Určitý pokles nikdo nepředpokládal. Pro Netflix jde o úplně novou realitu, se kterou se management musí vypořádat.
Právě proto nyní vedoucí představitelé Netflixu přichází se strategii, jak přilákat nejen nové předplatitele, ale především jak zvýšit počet existujících profilů ve výkazech. Jednou z cest může být zpoplatnění možnosti sdílení účtu, díky čemuž by Netflix získal alespoň určitou část předplatitelů, kteří jej nyní sledují zdarma v rámci účtu patřícího někomu jinému.
Druhou možností je zavedení levnějšího předplatného s určitým reklamním obsahem tak, aby byla reklama pro diváka co nejméně obtěžující. Konkrétní kroky však zatím Netflix nekomunikoval. Pokud se rozhodne pro některou cestu, bude ji muset ještě předtím otestovat na vybraných trzích.
Doporučená exkluzivní analýza: Netflix poprvé v historii ztratil víc předplatitelů než získal. Není to však důvod k panice