Telly informuje, jak konkrétně bude v této platformě omezeno přetáčení reklam na kanálech Primy
Televizní služba Telly na svých webových stránkách publikovala podrobný článek týkající se omezení přetáčení reklam na kanálech skupiny FTV Prima, které začne uplatňovat od 1. června. Telly bude barevně označovat reklamní bloky a v případě zpětného zhlédnutí pořadu z 7denního archivu umožní divákovi 60sekundové časové okno s možností posunout záznam do libovolného bodu. Toto řešení je v souladu s dubnovou prezentací zástupců Primy, kteří novinářům ukázali, jak by mohla nová funkcionalita vypadat u některých operátorů.
Omezení přetáčení reklam platí plošně pro všechny české televizní operátory, a týká se výhradně kanálů skupiny FTV Prima. Ostatních kanálů v nabídce Telly se toto omezení netýká.
“Přestože s tímto požadavkem FTV Prima nesouhlasíme a považujeme ho za proti-zákaznický, byli jsme nuceni se mu podřídit. V opačném případě by totiž hrozilo vyřazení všech kanálů Prima z nabídky Telly následkem odnětí licence ze strany FTV Prima. Technické řešení, které jsme připravili, dává našim zákazníkům co nejvyšší možnou míru svobody a minimalizuje dobu konzumace reklam v jednom reklamním bloku na 180 vteřin,” uvádí operátor v podrobném článku na svém webu Telly.cz.
Pro diváka je důležité, že mimo reklamních bloků bude moct jednotlivé pořady z archivu neomezeně přetáčet. V momentě, kdy se začne reklama přehrávat, bude divák nucen zhlédnout minimálně 3 minuty reklamních spotů. Nebude tedy možné reklamu v této délce přeskočit nebo přetočit, divák ale může přepnout na jiný program.
Pokud se následně vrátí do sledovaného pořadu, budou se jednotlivé scénáře se lišit dle toho, zda jde o zpětné sledování pořadu, který ještě běží, nebo zda jde o pořad ze 7denního archivu nebo z 30denních nahrávek. Další informace jsou k jednotlivým situacím jsou ve vysvětlujícím článku operátora Telly.
Technické řešení, jenž podrobně popsal operátor Telly na svém webu se velmi podobá vzorovému řešení, které ukázali novinářům zástupci FTV Prima na konci dubna. Je tedy možné, že obdobné řešení uplatní i další pay-tv operátoři na trhu.
Společnost Telly zároveň potvrdila, že neumožní divákům připlatit si za neomezené přetáčení reklam. „Jak jsme si ověřili vlastním průzkumem, za těchto cenových podmínek není o takovou službu mezi našimi zákazníky zájem,“ dodává operátor na svém webu.
Související archivní text: Omezení přetáčení reklam se bude u jednotlivých operátorů lišit. Jak může v praxi vypadat?