O2 TV od 1. června úplně zakáže přetáčení dopředu na kanálech FTV Prima
V souvislosti s požadavkem na zákaz přetáčení reklam na kanálech skupiny FTV Prima nebude v O2 TV od 1. června možné v rámci zpětného zhlédnutí jakékoli přetáčení kanálů Primy směřem dopředu. Funkce Fast Forward nebude vůbec k dispozici.
„S ohledem na striktní požadavky FTV Prima jsme neměli jinou možnost než funkci posunu vpřed ve zpětném zhlédnutí na jejích kanálech zcela odebrat,“ vysvětluje Anna Lenerová, šéfka obsahu O2 TV.
Společnost O2 TV se v tiskové zprávě nijak nezmiňuje o možnosti připlatit si za přetáčení reklam, prozatím lze tedy předpokládat, že klienti O2 TV nebudou mít „příplatkové přetáčení“ k dispozici. Tuto funkci zřejmě nabídnou jen některé menší společnosti, ovšem pro největší pay-tv operátory zatím nedává podobný příplatek obchodní smysl. V tomto duchu se vyjádřili zástupci několika významných pay-tv platforem.
Zástupci T-Mobile TV nebo Telly už v minulém týdnu potvrdili agentuře ČTK, že prozatím nenabídnou zpoplatněné přetáčení reklam na kanálech Primy. Podle ČTK tuto možnost nenabídne ani služba Vodafone TV.
V souvislosti s požadavkem na zákaz přetáčení reklam na kanálech skupiny FTV Prima nebude v O2 TV od 1. června možné v rámci zpětného zhlédnutí jakékoli přetáčení kanálů Primy směřem dopředu. Funkce Fast Forward nebude vůbec k dispozici.
Prémiové programové pozice v O2 TV místo Primy získala Nova
Společnost O2 zároveň přistoupí ke změnám v řazení jednotlivých televizních programů. Do popředí chce dát stanice, které umožňují přetáčení obsahu a reklam bez omezení. Zároveň své prémiové programové pozice v první desítce zpřístupní většinově komerční jedničce TV Nova. Na programových pozicích 1-10 bude až šest kanálů skupiny TV Nova. V první desítce zároveň zůstane hlavní kanál TV Prima, a to na dosavadní čtvrté programové pozici.
Další stanice Primy budou zařazeny přibližně za 20. pozici v závislosti na programovém balíčku. Klienti s nejvyšším programovým balíkem budou mít vybrané tematické stanice Primy ve výchozím nastavení na pozicích 26-29, další programy Primy budou na pozicích 44 a 45 a zpravodajská televize CNN Prima News má předvolenou pozici 141.
Tento krok souvisí s novou obchodní dohodou, kterou O2 letos uzavřela s Primou. Rovněž došlo k úpravě dohody s Novou spočívající v tom, že vybrané tematické stanice Novy budou k dispozici na lepších pozicích.
Společnost O2 k novému řazení uvedla, že skupina Nova využila možnosti si za prémiové pozice zaplatit. Této možnosti v minulosti využila i FTV Prima, proto byly její stanice doposud na lepších pozicích. Šéfka obsahu O2 TV Anna Lenerová v tiskovém prohlášení nicméně zdůraznila, že pořadí kanálů odráží nejen „stále vyšší kvalitu obsahu Novy“ ale zohledňuje i fakt, že Nova umožnila zachování všech funkcí včetně možností přetáčení obsahu.
„Skupina Nova již delší dobu chtěla viditelnější a pro diváky lépe dostupná místa v seznamu kanálů. Ozývali se nám i samotní zákazníci, kteří chtěli mít stanice Novy po ruce hned – bez nutnosti listovat. Proto měníme od 1. června pořadí kanálů tak, aby odráželo nejen stále vyšší kvalitu obsahu Novy, ale i zachování všech funkcí, za které si zákazníci v IPTV platí – tedy možnost libovolného přetáčení,“ dodala Anna Lenerová.
Řazení programů si může každý divák sám ručně změnit, tuto možnost však využívá jen malá část klientů. Pro televizní společnosti jsou nižší programové pozice velmi důležité, jelikož jim mohou přinést vyšší sledovanost. Tento efekt v neformálních rozhovorech přiznávají zástupci pay-tv operátorů.
Na závěr je potřeba zdůraznit, že zmíněné omezení přetáčení obsahu se týká jen a výhradně programů televizní skupiny FTV Prima. Přetáčení obsahu na programech TV Nova a všech dalších programech ve službě O2 TV bude umožněno i nadále bez jakýchkoliv omezení.
Řazení programů si může každý divák sám ručně přizpůsobit, tuto možnost však využívá jen malá část klientů. Pro televizní společnosti jsou nižší programové pozice velmi důležité, jelikož jim mohou přinést vyšší sledovanost.
Doporučujeme: Názorová analýza – jak velkým problémem je přetáčení reklam?