TV Prima představila kampaň #Nepřetáčej, podívejte se na spoty
Nová kampaň by měla oslovit diváky, aby jim připomněla důležitost reklamy pro příjmy komerčních televizí a následnou výrobu pořadů. Jednotlivé spoty v rámci kampaně nezmiňují přímo omezení přetáčení reklam, jejich cílem je především ukázat, jak by mohly pořady komerční televize vypadat bez peněz od reklamních zadavatelů.
Kampaň představuje tři oblíbené pořady skupiny Prima, jak by vypadaly v levných kulisách a provedení. Za jejím konceptem stojí agentura Jinej Gang v čele s Ondřejem Hüblem. Realizace se ujala produkční společnost Ad kolektiv pod taktovkou režiséra Daniela Růžičky.
Ve třech spotech vystupují populární tváře Primy, zapojila se Eva Burešová, Honza Dědek a Libor Bouček. Společným jmenovatelem jsou laciné kulisy nebo náhodní „neherci“, což má ilustrovat stav, v jakém by se produkce pořadů ocitla bez peněz od zadavatelů. Ve všech variantách spotů uslyší diváci na závěr apel protagonisty, aby lidé sledovali reklamy, protože díky tomu může skupina Prima zachovat stávající kvalitu pořadů.
„Vytvořit koncept této kampaně bylo pro nás velkou výzvou, přetáčení reklam je velmi specifické téma, které zároveň komunikujeme i k divákům, kteří nesledují televizi připojenou přes internet, a neznají tak možnost přetáčení reklam. Jsem nadšený, že se Jinýmu Gangu podařilo s tímto nelehkým úkolem a omezeným časovým prostorem ve spotu popasovat, ale zároveň zachovat klíčovou myšlenku – tedy to, že za stávající kvalitou našich pořadů stojí zadavatelé a jejich odvysílané reklamy,“ vysvětluje Aleš Pýcha, marketingový ředitel skupiny Prima.
„Naším cílem je veřejnosti vysvětlit, že jejich zhlédnutí reklamy je pro nás důležité. V posledních letech se počet domácností, které využívají IPTV, téměř ztrojnásobil, uživatelé si oblíbili zpětné přehrávání pořadů a spolu s tím se i naučili přetáčet reklamy. Podle realizovaných průzkumů dokonce až dvě třetiny lidí během sledování pořadů přetáčí reklamu. Kvůli tomu ročně přicházíme až o 300 milionů korun, které bychom mohli zpětně investovat do výroby dalšího programu,“ říká Lukáš Kubát, ředitel pro strategii skupiny Prima.
Ukázky spotů kampaně Nepřetáčej
Prima v rámci kampaně spustila rovněž informační web Nepretacej.cz, kde přibližuje celý problém ze svého pohledu, a navíc dává divákům k dispozici komunikační kanály, kde se mohou obrátit s dalšími dotazy.
Omezení přetáčení reklam se může teoreticky dotknout přibližně 13-14 procent diváků, kteří tuto funkci aktivně využívají. Tento odhad vychází z celkového podílu internetové televize, kterou využívá zhruba 22 procent lidí. A přibližně 60 procent z nich i reálně využívá služeb přetáčení pořadů v rámci zpětného zhlédnutí.
Kampaň #Nepřetáčej poběží od 2. května napříč všemi mediatypy skupiny Prima, včetně rádií, nebudou chybět ani inzeráty v denících, v televizních programových magazínech a v online prostoru.
Jednotlivé spoty v rámci kampaně nezmiňují přímo omezení přetáčení reklam, jejich cílem je především ukázat, jak by mohly pořady komerční televize vypadat bez peněz od reklamních zadavatelů.