Výzva FTV Prima ke zjednání nápravy ohledně článku na webu TVKOMPAS.cz
Přinášíme plné znění dopisu advokátky Ludmily Kutějové zastupující společnost FTV Prima, spol. s.r.o., ve věci Výzvy ke zjednání nápravy. Adresátem je Juraj Koiš, autor portálu TVKOMPAS.cz.
Text výzvy přinášíme v plném znění, k dispozici je i přesná původní podoba dopisu ve formátu PDF.
Odpověď Juraje Koiše na výzvu přinášíme zde.
V Praze dne 2. února 2022
Upozornění na zásah do práv FTV Prima, spol. s r. o.
Výzva ke zjednání nápravy
Vážený pane,
obracím se na Vás v zastoupení společnosti FTV Prima, spol. s r. o., se sídlem Vinohradská 3217/167, Strašnice, 100 00 Praha 10, IČO: 481 15 908, DIČ: CZ48115908, zapsána v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze, sp. zn. C 16778 (dále jen „Klient“) jako na autora článku „Názor: Přetahovaná mezi Primou a pay-tv operátory pokračuje. Určit vítěze si zatím netroufáme“ (dále jako „Článek“), uveřejněného dne 2. února 2022 na webových stránkách www.tvkompas.cz, jejichž jste provozovatelem.
Na webových stránkách www.tvkompas.cz je mimo jiné uvedeno, že
(a) TVKOMPAS.cz je webový projekt zabývající se perspektivními televizními platformami. Píšeme o satelitních a IPTV službách a dalších možnostech příjmu volného i placeného televizního vysílání;
(b) Hlavním autorem webu je Juraj Koiš, dlouholetý šéfredaktor mediálního serveru RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz; a
(c) Kontakt: kois@tvkompas.cz.
S ohledem na vše výše uvedené si Vás jako autora Článku a provozovatele webových stránek a webového portálu TVkompas.cz dovolujeme upozornit, že v článku graficky zvýrazněná následující pasáž: „Průměrný divák si může najít různé jiné cesty, jak reklamu v televizi obejít. Pořady Primy může stahovat z internetu z „neoficiálních úložišť“, a sledovat úplně bez reklam.“, která je dále rozpracována do opět (jak je následovně uvedeno) graficky zvýrazněné pasáže „Klidně se může stát, že divák si bude vybrané pořady Primy stahovat bez reklamy z „neoficiálních úložišť“. Zasahují podstatným způsobem do práv mého Klienta a uvedené pasáže Článku jsou způsobilé přivodit mému Klientovi škodu. K podobnému výsledku mohou vést i Vaše zmínky o možnosti přeskakování reklamy v kopiích pořízených pro vlastní potřebu, neboť i ony jsou nepřesné.
Jako provozovateli „webového projektu, zabývajícího se perspektivními televizními platformami“, navíc spolupracujícímu s operátory, Vám musí být a je nepochybně známo, že jakýkoliv návod pro čtenáře, aby „obcházeli reklamu v televizi“, a to navíc způsoby, které jsou v rozporu se zákonem splňuje parametry podněcování a návodu k nezákonnému jednání, kterým čtenářům vnukáte možnosti, kterými lze přeskočit reklamu, umístěnou v televizním vysílání, a to i přesto, že je Vám jako odborníkovi na poli televizního vysílání zcela jasné a zřejmé, že příjmy z reklamy jsou základními příjmy Klienta jako provozovatele televizního vysílání. Navíc ze skutečnosti, že jako možnost uvádíte jednání, kterým je porušován zákon, nelze než se obávat, že cílem uvedených pasáží Článku jakož i Článku samotného není „pouhý komentář k situaci, k níž došlo mezi Klientem a společností O2“, ale právě a jenom poškození Klienta (třeba i jen proto, že s obchodním rozhodnutím Klienta zakázat přeskakování reklamy, hlavního zdroje příjmů Klienta, nesouhlasíte).
Dovoluji si Vás proto jménem Klienta vyzvat, abyste okamžitě Článek ve stávající podobě stáhl, přičemž z Článku považujeme za problematickou pasáž: „Průměrný divák si může najít různé jiné cesty, jak reklamu v televizi obejít. Pořady Primy může stahovat z internetu z „neoficiálních úložišť“. Případně si preferované pořady nahraje z antény nebo satelitu, a reklamy si pak přetočí bez zásahu operátora.“, a to včetně jejího rozpracování „Klidně se může stát, že divák si bude vybrané pořady Primy stahovat bez reklamy „z neoficiálních úložišť“. Případně si preferované pořady nahraje z lineárních platforem – z antény nebo satelitu – a reklamy si pak sám přetočí bez zásahu operátora.“, kterými navádíte, popř. dle okolností můžete navádět čtenáře k nezákonnému jednání.
V případě, že této výzvě nevyhovíte nejpozději do 24:00 hodin dnešního dne, jsem Klientem pověřena, abych ochranu jeho práv uplatnila u soudu, popř. nechala Vaše jednání prošetřit orgány činnými v trestním řízení, neboť uvedený návod lze považovat za přímý útok na hlavní zdroj příjmů Klienta, tj. na příjmy z reklamy.
S pozdravem,
Ludmila Kutějová
advokátka
Za FTV Prima, spol. s.r.o.
Příloha – dokument: Původní podoba dopisu ve formátu PDF je k dispozici zde.