Platforma DAZN uzavřela klíčový obchod týkající se španělské fotbalové La Ligy
Vysílání přes internet je klíčovým způsobem distribuce pro značku DAZN. Orientace na satelitní televizi ale naznačuje, že tato platforma je klíčová pro spolehlivé vysílání nejatraktivnějších sportovních přenosů v evropských zemích.
Španělská fotbalová soutěž La Liga, která patří mezi 5 nejžádanějších fotbalových produktů v Evropě, bude mít v nadcházejících 5 sezónách nového klíčového vysílacího partnera. Vedle dlouholeté spolupráce se skupinou Telefonica se do aukce úspěšně zapojila i globální streamingová platforma DAZN, která ve Španělsku provozuje i čtyři lineární sportovní programy přes satelit. Od příští sezóny bude moci svým klientům nabídnout až polovinu přenosů nejvyšší španělské fotbalové soutěže. O vysílací práva se bude dělit právě se skupinou Telefonica.Největším vysílatelem přenosů z La Ligy na domovském španělském trhu zůstává skupina Telefonica, která bude ve svých televizních službách přenášet minimálně 5 přenosů z každého hracího dne, a všech 10 přenosů ze tří hracích dní. Celkem tedy získá 205 přímých přenosů, za které zaplatí odhadem přibližně 550 milionů EUR za jednu sezónu. Zbývající balík 175 zápasů bude mít k dispozici už zmíněná platforma DAZN, která díky tomuto obchodu může významně posílit na španělském trhu.
Telefonica a DAZN budou vzájemně spolupracovat i v rámci televizní platformy Movistar+, která už nyní přenáší lineární kanály DAZN. Abonenti služby Movistar+ tak budou moci sledovat i fotbalové zápasy, které drží tato převážně internetová platforma.
Satelitní televize je pro DAZN stále důležitější vysílací platformou. Lineární kanály DAZN1, DAZN2 a další už provozuje na několika trzích. Nejširší portfolio má právě ve Španělsku, kde lze přes satelit sledovat stanice DAZN 1-3, a DAZN F1. V Itálii vysílají dva programy DAZN, v Německu a Rakousku lze rovněž sledovat dva programy pod touto značkou.
Platforma rovněž experimentuje s placenou terestrickou televizí přes anténu, ale zatím výhradně v Itálii.
Vysílání přes internet je pochopitelně klíčovým způsobem distribuce sportovního obsahu značky DAZN prakticky na všech trzích, kde působí. Orientace na satelitní televizi na důležitých evropských trzích ale naznačuje, že lineární satelitní televize je klíčová pro spolehlivé vysílání nejatraktivnějších sportovních přenosů.
Mimochodem, celková hodnota kontraktu španělské fotbalové La Ligy pro domácí trh činí 4,95 miliardy EUR za období následujících pěti sezón.
Satelitní televize je pro DAZN stále důležitější vysílací platformou nejen ve Španělsku, ale i v Německu nebo Itálii. Platforma rovněž experimentuje s placenou terestrickou televizí přes anténu, ovšem zatím výhradně v Itálii.