Provozovatel SledovaniTV expandoval do Polska a prý nabídne lepší funkce než tamní hráči
Parametry služby jsou podobné jako v ČR a na Slovensku. Programová nabídka tedy obsahuje přibližně 100 programů rozdělených do tří balíčků – základního, rodinného a prémiového. Nová služba si klade za cíl úspěšně konkurovat zavedeným polským hráčům, a slibuje lepší funkcionalitu než je na tamním trhu obvyklá.
Společnost vlastnící platformu SledovaniTV uvedla podobnou službu na polském trhu pod názvem Televio. Parametry služby jsou podobné jako v ČR a na Slovensku. Programová nabídka tedy obsahuje přibližně 100 programů rozdělených do tří balíčků – základního, rodinného a prémiového. Nová služba si klade za cíl úspěšně konkurovat zavedeným polským hráčům, a slibuje lepší funkcionalitu než je na tamním trhu obvyklá.„Služba přináší až 7denní zpětné zhlédnutí, přičemž v Polsku tato funkce dosud vůbec nebyla zvykem. Velká část současných polských IPTV poskytovatelů zpětné zhlédnutí nenabízí vůbec, a pokud přece, tak maximálně v řádu jednotek hodin. Novinkou je pro Poláky také možnost nahrávání pořadů v délce až 120 hodin nebo intuitivní programový průvodce (EPG) s programem na 5 dní dopředu. Televizní program v polských službách je značně ořezaný a zobrazuje třeba jen pár hodin budoucího vysílání,“ uvádí tisková zpráva provozovatele služby.
Z některých tvrzení provozovatele lze usuzovat, že služba Televio má na polském trhu skutečně velké ambice. Jak už je zvykem ve světě marketingu a PR, určitá tvrzení jsou do jisté míry přestřelená. Například polské satelitní služby mají programového průvodce na velmi dobré úrovni. Rozhodně neplatí konstatování, že zobrazuje jen pár hodin budoucího vysílání. V případě IPTV/OTT aplikací lze věřit tomu, že čeští provozovatelé mají před těmi polskými určitý náskok, a že české služby jsou na vyšší úrovni. Ovšem toto konstatování může platit jen dočasně, jelikož polský trh se vyznačuje poměrně silnou konkurencí. Čeští a moravští provozovatelé to za polskými hranicemi rozhodně nebudou mít jednoduché.
Polský trh má oproti českému jednu zásadní výhodu, a tou je povinnost šíření základních stanic v nejnižší programové nabídce. Z toho mají benefit nejen diváci ale i samotní provozovatelé placených TV služeb. Komerčním televizím v Polsku totiž nemusí platit poplatky za šíření programů, pokud spadají do režimu must-carry.
Podobný režim byl ještě před 10 lety i na českém trhu. Programy TV Nova, TV Prima a dalších volně dostupných stanic byly v nabídkách pay-tv operátorů dostupné bez navýšení ceny. Nyní však stanice těchto televizních skupin fungují na trhu kabelové, satelitní a internetové televize v režimu placených kanálů.
Polský trh má oproti českému jednu zásadní výhodu, a tou je povinnost šíření základních stanic v nejnižší programové nabídce. Z toho mají benefit nejen diváci ale i samotní provozovatelé placených TV služeb.