Prima získala licenci pro kanál Prima SHOW. Překoná CNN a Prima STAR?
Televizní skupina Prima získala vysílací licenci pro kanál s názvem Prima Show. Ten by měl dle licenčních podmínek přinášet především mimoevropskou tvorbu, konkrétní programová skladba však prozatím nebyla zveřejněna.
V případě Primy se už spouštění nových kanálů stalo víceméně každoročním standardem. Komerční dvojka tím zřejmě sleduje dva hlavní cíle. Tím prvním je rozšíření reklamního prostoru o další kanál, a snaha o zlepšení výkonu celé skupiny vůči konkurenční Nově. A druhým cílem může být snaha efektivně vytěžit nasmlouvaný prostor v platformě DVB-T2.
Pokud jde o sledovanost, resp. podíl na publiku, tak není tajemstvím, že Nova ještě stále dokáže se svým hlavním kanálem dosáhnout v určitých částech dne lepších hodnot podílu na publiku než Prima s výkonem všech svých kanálů. Tento fakt není zas tak překvapivý, Nova totiž těží z obrovské síly své značky.
Těžko říct, zda je řešením situace spouštění dalších kanálů na straně Primy. Subjektivně lze říci, že výkon stanic CNN Prima News a Prima STAR prozatím zaostal za očekáváním. Jejich přínos k procentům celé skupiny mohl – a ještě může být – významnější.
Prima by ale postupem času měla začít uvažovat i nad placenými programy. Letos na jaře jsme informovali o snaze této televizní skupiny zajistit si výrazně vyšší poplatky za šíření svých programů v kabelových rozvodech, na satelitu a v IPTV – tedy v placených televizních platformách. Prima však zatím nenabízí pay-tv operátorům žádný extra kanál ve srovnání s těmi, které už šíří bezplatnou cestou přes anténu.
Generální ředitel skupiny Marek Singer už před třemi lety předpokládal, že některé nově spuštěné kanály Primy by mohly být placené. Doposud však TV Prima žádný čistě placený program nespustila. Konkurenční Nova přitom letos významně rozšířila portfolio placených stanic, když spustila dva nové prémiové sportovní kanály Nova Sport 3 a Nova Sport 4.
Pokud jde o podíl na publiku, tak není tajemstvím, že Nova ještě stále dokáže se svým hlavním kanálem dosáhnout v určitých částech dne lepších hodnot než Prima s výkonem všech svých kanálů. Tento fakt není zas tak překvapivý, Nova totiž těží z obrovské síly své značky.