Streamingové platformy podle některých dat mění návyky diváků
Přesun atraktivního obsahu z tradiční lineární televize na streamingové platformy může přinést i určitou změnu v diváckých návycích. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil streamingový operátor DAZN působící mimo jiné na italském trhu. Platforma DAZN získala rozhodující část vysílacích práv k italské nejvyšší fotbalové soutěži. Po odvysílání dvou desítek přenosů z prvních dvou hracích dní platforma tvrdí, že až třetina diváků preferuje sledování obsahu přes mobilní telefon. Naproti tomu 68 procent diváků i nadále sleduje zápasy přes televizní obrazovku. Pokud tato data přeneseme do konkrétních čísel, zjistíme, že přechod diváků od tradiční televize k mobilu tabletu může být ještě výraznější.
Z dat za předchozí sezónu vyplývá, že v průměru až 6,7 milionu diváků sledovalo fotbalová utkání na televizní obrazovce. Nynější průměr činí pouze 3,4 milionu diváků přes televizi.
Za tímto výrazným poklesem lze vysledovat nejen fakt, že část abonentů DAZN dala přednost mobilním zařízením. Klíčový je zejména fakt, že zdaleka ne každý předplatitel tradiční placené lineární televize se v nové sezóně stal klientem streamingové platformy DAZN.
Nicméně letošní hodnota sledovanosti celkem jistě poroste v dalších týdnech. Část fotbalových fanoušků si totiž zřejmě pořídí předplatné streamingové platformy až v pokročilejší části fotbalové sezóny.
Pro zájemce ještě přinášíme konkrétní podíly sledovanosti podle jednotlivých zařízení.
-
- 68 % diváků využívá televizor propojený s přijímacím zařízením
- 27 % lidí sleduje přenosy přes chytrý telefon
- 5 % předplatitelů využívá počítač / tablet
Další informace na webu Advanced Television.
Platforma DAZN tvrdí, že až třetina diváků preferuje sledování obsahu přes mobilní telefon. Naproti tomu 68 procent diváků i nadále sleduje zápasy přes televizní obrazovku.