Pohled na Tokio. Ilustrační foto Pierre Blaché, fotobanka Pixabay.com
Skupina Discovery Communications ve svých veřejných prohlášeních označuje probíhající Olympiádu v Tokiu za obrovský úspěch. To platí nejen o sledovanosti v rámci streamingové platformy discovery+ a aplikace Eurosport Player, ale rovněž o programech v zemích, kde je Discovery šíří formou volného vysílání FTA (free to air).
Sledovanost v rámci on-line platforem je dle údajů Discovery až 18krát vyšší než u předchozích her v juhokorejském Pchjongčchangu. To dává smysl vzhledem k tomu, že v rámci letních her je světová konkurence sportovců výrazně vyšší než u zimních sportů.
Jen pro srovnání, na letošních hrách se zúčastňuje přes 11 tisíc sportovců z 205 zemí, zatímco před třemi lety bylo na zimních hrách jen 2900 sportovců z 92 zemí.
Ovšem, Discovery jde ve svých prohlášeních ještě dál. Tvrdí, že ve skandinávských zemích je sledovanost velmi výrazná zejména díky tomu, že programy této skupiny tam vysílají olympijské přenosy v neplaceném a nekódovaném režimu.
Škoda, že se skupina nepochválila sledovanosti v CZ/SK a v dalších zemích, kde Olympiádu sice rovněž vysílají Eurosporty, ale klíčové části obsahu jsou dostupné i na veřejnoprávních programech.
Na letošních hrách se zúčastňuje přes 11 tisíc sportovců z 205 zemí, zatímco před třemi lety bylo na zimních hrách jen 2900 sportovců z 92 zemí.