Prodej nových chytrých televizí přináší potenciál růstu pro placenou televizi i streaming
Podobné studie je sice potřeba brát s rezervou, ovšem zřejmě nikdo dnes nepochybuje o tom, že sledování videoobsahu přes internet a nelineární platformy výrazně poroste nejen letos, ale i v příštích letech. Diváci budou postupně přecházet od tradičních televizních platforem k těm „chytrým“, přesněji k online platformám nabízejícím doplňkovou funkcionalitu, především zpětné zhlédnutí nebo možnost přeskakování reklam.
S tím souvisí i nákup nových televizorů, které už většinou umí zobrazit obsah z aplikací využívajících internetové televizní služby. Nejvýraznější růst díky nákupu nových zařízení patrně zaznamenají největší streamingové značky, tedy především Netflix a Disney+. Ovšem prodej nových televizorů a chytrých set-top-boxů je obrovskou příležitostí i pro tradiční firmy poskytující placenou televizi, které už nyní operují v on-line prostředí.
Pokud si totiž televizní divák koupí chytrou televizi, vedle HBO, Netflixu a dalších podobných služeb najde v nabídkové liště i místní aplikace. V případě českého trhu to jsou značky jako Voyo, Skylink, Telly nebo O2 TV. Mnoho diváků tak dá vedle Netflixu šanci i lokálním službám, což ve výsledku povede k růstu počtu abonentů placené televize přes internet.
Související názor: Umístění programů Nova Sport 3 a Nova Sport 4 jen na Voyo by postrádalo smysl