Televize JOJ může se sportovním programem u operátorů narazit
Televize JOJ vstupuje s programem JOJ Šport na vysoce konkurenční trh, kde nebude jednoduché se prosadit. Pokud bude od pay TV operátorů požadovat vysoké poplatky, může jednoduše narazit. Nový program by měl odstartovat už na podzim, ovšem jednání s operátory budou ještě zřejmě dlouhá a náročná.
Slovensko bude mít další významný sportovní kanál. Vyplývá to z plánů televize JOJ, o nichž podrobně informoval web Živé.sk. Televize JOJ totiž významně investuje do sportovního obsahu, který chce nabídnout operátorům placené televize. Zároveň však může narazit při svých představách o ceně, kterou údajně požaduje. Vypadá to, že nás čeká další střet operátorů s programmerem, byť tentokrát se dotkne primárně slovenského trhu.Z dosud zveřejněných informací se můžeme domnívat, že nová sportovní televize bude obsahově výrazně vylepšenou verzí někdejšího programu 213. Ten dával poměrně významný prostor slovenskému sportu, ovšem fungoval jen necelé dva roky. Televize 213 vysílala volně přes satelit, a navzdory velmi úsporné produkci si nedokázala vydělat na svůj provoz. Proslýchalo se, že roční náklady přesahovaly 2 miliony EUR.
Nová televizní stanice JOJ Šport však bude mít mnohem vyšší roční rozpočet. Podle webu Živé.sk slibuje minimálně 16 přímých přenosů týdně včetně atletické ligy, atraktivních lyžařských soutěží, vybraných evropských fotbalových utkání a podobně. Soupis možných produktů je poměrně bohatý, ovšem TOP produktem by měl být světový hokejový šampionát (MS v hokeji). Televizní skupina JOJ má k dispozici exkluzivní vysílací práva pro území SR.
Ovšem je otázkou, zda právě MS v hokeji je produkt, za který budou chtít operátoři, potažmo diváci platit. Lze totiž předpokládat, že nejsledovanější zápasy s účastí slovenského národního týmu budou k vidění na hlavním kanále TV JOJ, čistě kvůli maximalizaci sledovanosti a s tím souvisejících příjmů z reklamy. Hlavní televizní stanice JOJ je dostupná bezplatně v DVB-T, zatímco JOJ Šport by měl být pouze v placených platformách. To může být pro operátory problém.
Trh sportovních televizí je na Slovensku vysoce konkurenční navzdory tomu, že jde o relativně malou zemi. Dlouhodobě zde však působí programy DIGI Sport a Premier sport, dále skupina Arena Šport a připravuje se i start veřejnoprávní sportovní televize RTVS Šport. Nesmíme opomenout ještě televize Nova Sport a Sport1+2 od AMC, které rovněž nakupují sportovní produkty pro slovenského diváka.
JOJ Šport sice nabídne různé programové produkty, ovšem k těm nejžádanějším bude mít z konkurenčních důvodů poněkud obtížný přístup. Projevilo se to už při online službě Huste.tv, která od příštích sezón přišla o přenosy k fotbalové Fortuna lize (SK). Ty se přesunou výhradně na konkurenční platformu VOYO a do vysílání televizí DajTo, resp. Nova Sport.
Trh sportovních televizí je přitom na Slovensku vysoce konkurenční navzdory tomu, že jde o relativně malou zemi. Dlouhodobě zde však působí programy DIGI Sport a Premier sport, které provozuje Slovak Telekom. Společně s českou skupinou Telly nakupuje práva k významným sportovním soutěžím. V projektu Premier sport navíc figurují ještě operátoři Orange SK a O2 TV CZ.
Dále působí na Slovensku televizní skupina Arena Šport a připravuje se i start veřejnoprávní sportovní televize RTVS Šport. Nesmíme opomenout ještě televize Nova Sport a Sport1+2 od AMC, které rovněž nakupují sportovní produkty pro slovenského diváka.
Televize JOJ tak vstupuje s programem JOJ Šport na vysoce konkurenční trh, kde nebude jednoduché se prosadit. Pokud bude od pay TV operátorů požadovat vysoké poplatky, může jednoduše narazit. Pode zdrojů Živé.sk totiž požaduje desítky eurocentů měsíčně za každého klienta placené televize. Navíc chce být součástí základních balíčků. To jsou podmínky, které řada společností nemusí nebo z ekonomických důvodů nemůže přijmout.
Nový program by měl odstartovat už na podzim, ovšem jednání s operátory budou ještě zřejmě dlouhá a náročná.
K tématu: Nový balíček Sport online od Telly obstojí i v konkurenci O2 TV Sport Pack
Další doporučená analýza: Souboj Primy s placenou televizí pokračuje. Má požadovat zákaz online archivu a přetáčení reklam