Netflix nezískal předpokládaný počet nových předplatitelů
Ve světle těchto informací dává nyní smysl i nedávná iniciativa Netflixu, který se pokouší zamezit možnému sdílení hesel k placenému streamingu. Pokud se ke svému účtu připojíte mimo své domácí wifi sítě, Netflix vás může požádat o dvoufaktorovou autentizaci prostřednictvím SMS zprávy nebo autentizační aplikace.
Streamingový gigant Netflix zveřejnil své výsledky za 1. kvartál 2021, které jsou pro analytiky zklamáním. Globální lídr na trhu předplaceného streamingu SVOD totiž nenaplnil ani poměrně pesimistické odhady analytiků, kteří předpovídali přírůstek 6 milionů nových klientů. Netflix nakonec v prvním kvartále získal jen 4 miliony nových předplatných, což je na značku těchto rozměrů poměrně málo.Loni touto dobou zaznamenal Netflix až 16 milionů nových předplatných, což bylo sice zčásti i vlivem nastupujících lockdownů. Analytikům ovšem bylo jasné, že podobný růst není možné udržet. Ovšem hodnota 4 milionů nových předplatných je v případě Netflixu až překvapivě nízká.
Analýza nedávné předpovědi: Růst Netflixu zpomaluje, 6 milionů nových předplatných prý není dost
Ve světle těchto informací dává nyní smysl i nedávná iniciativa Netflixu, který se pokouší zamezit možnému sdílení hesel k placenému streamingu. Pokud se ke svému účtu připojíte mimo své domácí wifi sítě, Netflix vás může požádat o dvoufaktorovou autentizaci prostřednictvím SMS zprávy nebo autentizační aplikace. Tímto způsobem může částečně eliminovat používání stejného účtu u lidí, kteří se navzájem moc neznají. V případě rodinných příslušníků s jinou adresou to však bude mít těžké. Lidé jsou totiž vynalézaví a dvoufaktorovou autentizaci umí hravě obejít.
Stačí být připojen ke komunikátoru a na dálku autorizovat známého uživatele, který se právě přihlašuje. V Netflixu možná doufali, že zavedení přísnější autorizace odradí část uživatelů od sdílení hesel, ovšem to je utopie. S přibývajícím počtem nových placených videoslužeb je totiž zřejmé, že značná část diváků bude i nadále půjčovat hesla svým známým, nebo sdílet přístup k více účtům s cílem ušetřit peníze za předplatné.
Na sdílení hesel přitom nejvíc doplatí právě největší globální hráč, a tím je Netflix.
Další informace k tématu:
- Růst Netflixu zpomaluje, 6 milionů nových předplatných prý není dost
- Počet abonentů placené televize v USA za 6 let klesl o čtvrtinu. Náhradou je placený streaming
- Placený streaming v rozporu s podmínkami sdílí až 27 procent domácností v USA
- Streamingoví hráči v USA mají víc předplatných než lidí. Má to ale háček