DAZN posílí reklamu v lineárních programech, nespoléhá jen na přímé platby od abonentů
I tento příklad názorně ilustruje, že význam lineární televizní distribuce je i v tomto desetiletí stále velmi důležitý, a to nejen pro starší ročníky diváků. Placená televize může i díky lineární distribuci nadále růst.

Logo sportovního kanálu DAZN1. Zdroj: Screenshot
Podobnou strategii razí i na dalších trzích, kde lze lineární nabídku DAZN v omezené míře sledovat prostřednictvím některých IPTV nebo OTT služeb. Hlavním zdrojem příjmu pro DAZN je však prodej předplatného ke své globální sportovní streamingové službě. Skupina však v době Covid pandemie narazila na limity placeného streamingu bez vázanosti. Pro udržení konkurenceschopnosti však musí i nadále platit stovky milionů EUR na udržení klíčových vysílacích práv v zemích, kde působí.
Archivní analýza: Lineární televize je pro diváky stále klíčová. Potvrzují to data
Z tohoto důvodu nyní skupina zvažuje různé další možnosti, jak navýšit své příjmy, aby nebyla závislá výhradně na platbách od svých abonentů. Díky zmíněným lineárním kanálům může požadovat významné příjmy od konkurenčních operátorů, kterým poskytne své programy. Dále může na tyto programy umístit reklamu, což jí umožní další příjmy od partnerů.
Pokud se nová strategie ujme, bude to prakticky znamenat, že DAZN se částečně promění v tradičního programmera, který nabízí své kanály jiným operátorům. Provoz vlastní streamingové služby sice bude i nadále klíčový, v dalších letech však mohou klíčovou roli z hlediska příjmu zaznamenat právě lineární programy DAZN u pay TV operátorů.
I tento příklad názorně ilustruje, že význam lineární televizní distribuce je i v tomto desetiletí stále velmi důležitý, a to nejen pro starší ročníky diváků. Lineární programy rozhodně nečeká brzký konec, právě naopak. Placená televize může i díky lineární TV nadále růst.
Poznámka: Inspirací pro tento text byl článek na webu Digital TV Europe.
Pokud se nová strategie ujme, bude to prakticky znamenat, že DAZN se částečně promění v tradičního programmera, který nabízí své kanály jiným operátorům. Provoz vlastní streamingové služby sice bude i nadále klíčový, v dalších letech však mohou klíčovou roli z hlediska příjmu zaznamenat právě lineární programy.
Netflix a další hráči mají problém: Placený streaming v rozporu s podmínkami sdílí až 27 procent domácností v USA