Pokud jde o větší operátory typu O2 TV nebo DIGI TV, diváci u nich přirozeně očekávají big budget sportovní přenosy. Menší operátoři se mohou zaměřit na jiné publikum, což se do určité míry projevuje například u služeb KUKI TV nebo Sledování TV.
Nejnovějším tahákem v jejich nabídkách je dokumentární kanál americké vesmírní agentury NASA, který je dostupný kromě „běžných rozlišení“ i v Ultra HD. Od tohoto programu se sice nečekají rekordy sledovanosti, ale jde o dobrý první krok na cestě k odlišení se od konkurence. Navíc je to program v nejvyšším možném rozlišení, jaké lze sledovat v běžných domácnostech.
Exkluzivní obsah je sice pro operátory důležitý, v důsledku ale funguje pouze jako doplněk k tradičním televizním programům.
Platforma Sledování TV vsadila i na slow-tv programy, které nabízí dlouhodobě. V rámci základní nabídky tak mají diváci k dispozici například pohled na hořící krb, akvárium, vodopád nebo ptáčky. Tyto programy přitom ukazují, že slow-tv nemusí být nutně vyobrazením nikdy nekončící nudy, nýbrž může jít o zprostředkování příjemných zážitků a relaxace po náročném dni.
Už jsme zmínili, že u operátorů O2 TV nebo DIGI TV diváci očekávají nejatraktivnější sportovní přenosy. Tyto značky si dlouhodobě budují pozici právě na exkluzivním sportovním obsahu. A to je i hlavní poselství obou platforem, když oslovují nové klienty. Samotná O2 TV se pokouší jít ještě o krok dál. Svým klientům zprostředkuje například rozhovory z produkce DVTV nebo nabízí vizualizaci programu Českého rozhlasu. V těchto případech se ovšem nejedná o přilákání nových klientů. Operátor chce těmito programy hlavně zvýraznit svoji schopnost přinášet nový nebo unikátní obsah.
Analýza: IPTV službu si můžete vzít na dovolenou, satelitní kartu zatím ne
Exkluzivní obsah zůstane hlavní motivací diváků při výběrů operátora
Exkluzivní content je sice pro operátory důležitý, v důsledku ale funguje pouze jako doplněk k tradičním televizním programům. Můžete nabízet ty nejlepší sportovní přenosy, mít k dispozici nejatraktivnější filmy. I tak vám to nemusí být nic platné pokud vám v nabídce chybí programy, které český divák nejvíc vyhledává. Alespoň prozatím. Proto každý operátor zařazuje do své nabídky automaticky celé portfolio programů skupin Nova, Prima i Barrandov. Jasnou volbou jsou i všechny sportovní, dokumentární nebo dětské stanice, které jsou na trhu dostupné.
Postupný vývoj a především sílící konkurence na trhu pay-tv naznačuje, že za několik let bude u diváků hlavním motivem výběru operátora právě jeho exkluzivní obsah včetně například sportovních přenosů nebo filmů – podobně jako je tomu v zahraničí. V tomto kontextu lze rozumět i zmíněné dvojici operátorů O2 TV a DIGI TV, kteří investují stamilionové částky do nákupu exkluzivního obsahu právě s cílem mít náskok před současnou nebo budoucí konkurencí.
Do tohoto vývoje postupně promluví i další multimediální operátoři se svými nabídkami – například T-Mobile se svou televizní službou nebo Vodafone po završení akvizice operátora UPC.
Psali jsme: Konsolidace trhu placené televize: odchody menších hráčů jsou přirozený vývoj