Nielsen: Český televizní trh navzdory pandemii vykázal mírný růst
Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru počítané dle výsledků elektronického měření sledovanosti, přineslo v případě televizí růst na úrovni zhruba 8 procent. V konkrétních hodnotách to znamená, že v roce 2020 byl hrubý příjem televizí z reklamy na úrovni přibližně 62 miliard Kč. Rok předtím to bylo přes 57 miliard Kč. Agentura Nielsen Admosphere uvedla konkrétnější hodnoty v tiskové zprávě.
„Navzdory COVID-19 došlo loni na tuzemském reklamním trhu k opětovnému navýšení objemu hrubých reklamních investic. Oproti roku 2019 ale tempo růstu přece jen výrazně pokleslo. Výsledek se opírá o reklamní výkony v televizi a na internetu. U zbývajících mediatypů jsme zaznamenali značné meziroční poklesy, za kterými stojí zejména probíhající pandemie,“ komentuje výsledky Tomáš Hynčica, Business & Research Director Nielsen Admosphere.
Mezi nejsilnější kategorie inzerentů patřily v roce 2020 Potraviny a potravinové řetězce, Bankovnictví a pojištění a Elektronika a domácí spotřebiče. U tohoto internetu se předpokládá dvojciferný růst oproti roku 2019.
Dodatek autora článku: V případě televizí se růst týká reklamního prostoru vykazovaného v tzv. ceníkové hodnotě. Skutečná hodnota reklamních investic může být výrazně nižší vzhledem k specifickým podmínkám, ve kterých se reklamní trh nacházel v průběhu většiny roku 2020.
Navzdory COVID-19 došlo loni na tuzemském reklamním trhu k opětovnému navýšení objemu hrubých reklamních investic. Oproti roku 2019 ale tempo růstu přece jen výrazně pokleslo. Výsledek se opírá o reklamní výkony v televizi a na internetu, říká zástupce společnosti Nielsen Admosphere.