Služba SledovaniTV přidala titulky k 35 programům a hodlá titulkování rozvíjet
Podpora titulků je výbornou zprávou zejména pro neslyšící diváky. V kombinaci s volbou jazykové stopy přináší možnost sledovat filmy v originálním znění. Titulky mají mysl i u některých zpravodajských a publicistických pořadů, případně dokumentů, kde je klíčové zejména mluvené slovo a použité záběry mají většinou jen ilustrační funkci.
„Zda a jaké jazyky titulků a audia jsou dostupné u jednotlivých kanálů, to závisí na našich partnerech, kteří nám dodávají jednotlivé televizní kanály. U jednoho televizního kanálu může být i několik jazykových verzí, náš systém podporuje titulky v 10 jazycích. Kromě češtiny nechybí ani slovenština, hlavní světové jazyky jako je angličtina, němčina či španělština, ale třeba i maďarština nebo ruština,“ píše marketingová specialistka služby SledovaniTV Marie Indráková.
Někteří programmeři používají formát DVB subtitles, jiní pro přenos titulků využívají teletext. Zatímco teletext je textový formát, jehož zpracování do finálního výstupu je jednoduché, DVB subtitles jsou bitmapový formát – titulky mají podobu obrázku.
Dodavatelé televizního obsahu a konkrétních TV programů, tzv. programmeři, spolu se streamem dodávají také titulky, nicméně ty nejsou v jednotném formátu a je proto třeba je převést do standardizovaného výstupu, který jsou jednotlivé platformy schopny zpracovat.
Někteří programmeři používají formát DVB subtitles, jiní pro přenos titulků využívají teletext. Zatímco teletext je textový formát, jehož zpracování do finálního výstupu je jednoduché, DVB subtitles jsou bitmapový formát – titulky mají podobu obrázku. Zde musí nastoupit pokročilé OCR systémy pro převod obrázku na text.
„Pro OCR používáme vlastní systém i vlastní slovníky, které jsme si vytrénovali pomocí neuronových sítí. Unikátnost našeho řešení pak tkví v tom, že je extrémně rychlé, probíhá proto v reálném čase při transkódování obrazových dat. Výsledkem převodu titulků je univerzální formát WebVTT, který je použitelný na všech platformách od chytrých televizí přes web až po mobily,“ dodává zástupkyně služby SledovaniTV.
Související článek: Čtvrtina amerických diváků preferuje nové filmy v pohodlí domova místo návštěvy kina