Televize nemají jasno v zákazu přetáčení reklam. Nova odložila plánovanou přednášku
Prezentaci na toto téma měl přednést Jiří Hojgr, který je spjatý s několika projekty placených televizních programů. Mezi nejznámější projekty patří uvedení Galaxie sport a následně i značky Nova sport na trh. Angažoval se i v původně motoristické televizi Sport5.
Přetáčení reklam u odložených pořadů je nejnovějším problémem, na který se zaměřily komerční televize Nova a Prima. Obě chtějí dosáhnout toho, aby kabeloví a IPTV operátoři znemožnili svým klientům přeskočení reklam u pořadů sledovaných ze záznamu. Například, pokud si díky službě UPC Horizon nebo O2 TV pustíte zpětně některý z pořadů, měli byste mít „povinnost“ shlédnout i všechny reklamy, které se objevily ve vysílání.
Zákaz přetáčení reklam by se měl vztahovat pouze na pořady, které pro vás nahraje a zaznamená váš operátor. Pokud si tedy divák určitý pořad nahraje sám na své vlastní zařízení, může si reklamy přetáčet i nadále.
Peoplemetry zaznamenají odloženou sledovanost konkrétního pořadu až do 3 dnů od jeho premiéry. V tomto časovém oknu by tedy divák neměl mít možnost přetáčet reklamy. Důvodem je, že tato sledovanost se nakonec projeví v ratingu pořadu, díky čemuž mohou komerční televize získat další peníze z reklamy.
Zákaz přetáčení reklam by se měl vztahovat pouze na pořady, které pro vás nahraje a zaznamená váš operátor. Pokud si tedy divák určitý pořad nahraje sám na své vlastní zařízení, může si reklamy přetáčet i nadále. Celý problém tak nemá jednoznačné řešení.
A jak naznačuje zrušení přednášky na konferenci KKTS, spolehlivé technické řešení zatím nemají po ruce ani zástupci televizí.