Netflix a Disney+ omezují možnost bezplatného sledování na zkoušku
Dva nejvýznamnější hráči na trhu globálního videostreamingu postupně omezují možnosti bezplatného sledování obsahu na svých vlastních platformách. Jejich byznys model počítá s tím, že každý divák a zájemce o exkluzivní obsah zaplatí pravidelné předplatné. Oba hráči však dlouhodobě nabízeli i možnost vyzkoušet si funkcionalitu aplikace a prémiový obsah po omezenou dobu zdarma. Rostoucí konkurence a obrovský divácký „apetit“ v době koronavirových opatření však přinutil obě společnosti, aby svou politiku částečně přehodnotily.
První vlna lockdownů letos na jaře podnítila prakticky všechny steamingové hráče, aby přišli s nabídkami volného sledování obsahu po omezenou dobu. Nyní se schyluje k druhé vlně lockdownů, která by rovněž mohla přinést alespoň částečnou možnost bezplatného „příjmu“. Provozovatelé však zároveň musí myslet i na své tržby.
Velcí hráči typu Netflix a Disney+ současnou krizi bez problémů ustojí. Pokud však jde o menší společnosti působící lokálně nebo regionálně, pro ně jsou tržby z předplatného klíčové. Potřebují nejen zaplatit svým partnerům za nabízený obsah, ale zároveň mají nutné náklady na technický provoz svých platforem. Rovněž musí počítat i s investicemi do budoucího obsahu, například do filmových a sportovních práv. A to je možné jen díky pravidelným příjmům od diváků, tedy konzumentů placených televizních služeb.
Související článek: Německá placená televize SKY nabízí přenosy Ligy mistrů a tvorbu Netflixu v HDR