Průzkum: Diváci placených TV služeb jsou ochotni platit vyšší částku než v minulosti
Společnost reprezentující značku ASTRA poukázala na výsledky průzkumu NMS Market Research, podle kterého jsou i čeští spotřebitelé ochotni platit za programové balíčky více, než tomu bylo v minulosti. Ochota se projevuje i mezi diváky, kteří přijímají televizní signál prostřednictvím pozemního vysílání, tedy běžné antény.
Ještě v roce 2015 by za televizní služby celá čtvrtina Čechů zaplatila maximálně 49 Kč, letos stejnou částku uvedlo jen 19 % respondentů. Naopak vzrostl počet lidí, kterým nevadí za televizi zaplatit vyšší částku. Až 28 % diváků akceptuje poplatek 50–149 Kč, což je nárůst o čtyři procentní body. Pro dalších 22 % dotázaných je přijatelné zaplatit 150–299 Kč. A téměř se zdvojnásobil počet uživatelů, kteří jsou za televizní služby ochotni zaplatit 300–499 Kč, a to z původních 9 % na současných 16 %.
Šéf jednoho z největších poskytovatelů satelitních služeb Martin Ornass-Kubacki celkem pochopitelně zdůraznil fakt, že diváci satelitních služeb nemusí řešit vypínání standardu DVB-T a přechod na DVB-T2.
Satelit poskytuje zajímavější nabídku a lepší možnosti než bezplatná alternativa
„Je logické, že placené TV služby zákazníkům poskytnou mnohem zajímavější nabídku a další doplňkové služby než bezplatná alternativa. Uživatelé zároveň získají možnost sledovat pořady v HD či dokonce v Ultra HD rozlišení a mnoho jiných benefitů, jako je sledování pořadů z archivu, digitální videopůjčovna a další,“ říká Martin Ornass-Kubacki, viceprezident a regionální ředitel společnosti SES Video CEE
Šéf jednoho z největších poskytovatelů satelitních služeb pro národní operátory a televize celkem pochopitelně zdůraznil fakt, že diváci satelitních služeb už nepotřebují řešit vypínání standardu DVB-T a přechod na DVB-T2, jelikož tento fakt se satelitního příjmu netýká.
„V neposlední řadě pak mají výhodu v tom, že se v budoucnu vyhnou přechodu na DVB-T2 a s ním spojené výměně vybavení. Jak vyplynulo z výsledků výzkumu, 34 % lidí si letos plánuje pořídit novou televizi a celá třetina z nich tak činí právě pouze kvůli přechodu na DVB-T2 vysílání,“ doplnil Martin Ornass-Kubacki.
Průzkum: Kolik jste ochotni zaplatit za sledování televizních programů?
-
Do 49 korun měsíčně - 19%
19%
-
50-149 korun měsíčně - 28%
28%
-
150-299 korun měsíčně - 22%
22%
-
300-499 korun měsíčně - 16%
16%
-
Jiná částka - 15%
15%
Zdroj dat:
Průzkum NMS Market Research.