Počet abonentů streamingových služeb v USA překonal tradiční operátory
Kabeloví a satelitní operátoři jsou z tohoto pohledu v lepší situaci. Sice mají opticky méně klientů, ale tradiční model fungování jim obvykle zaručuje větší stálost a věrnost svých abonentů. Pořízení tradiční TV služby je technicky náročnější než pořízení internetové televize. Pokud si jednou necháte namontovat satelit nebo připojit kabelovou televizi, obvykle si tuto vymoženost chcete udržet.
Událostí a opatření související s koronavirem přiměly většinu lidí v USA k zaplacení alespoň jedné streamingové služby. Podle výzkumu od Park Associates až 76 procent amerických domácností mělo v posledních třech měsících aktivní konto alespoň u jedné placené streamingové OTT služby. Obsah na vyžádání u Netflixu, Disney+, Amazon Prime a dalších službách tedy mělo teoreticky víc lidí, než mají běžné satelitní a kabelové služby. Tradiční operátoři placené televize mají zastoupení v 62 procentech domácností, zatímco streamingové platformy měly zastoupení u 76 procent domácností.Podobné hodnoty je potřeba brát s rezervou, jelikož u streamingových služeb se neuplatňuje dlouhodobá smlouva nebo závazky. Vztah mezi poskytovatelem a divákem je volnější a předplatné lze kdykoliv zrušit. Navíc, streamingové služby v průběhu koronavirových opatření nabízely konta divákům za velmi výhodné ceny nebo za symbolickou cenu na vyzkoušení.
Díky tomu mohou provozovatelé tzv. OTT služeb nyní vykázat obrovský růst klientské báze, která se však může v dohledné době znovu zmenšit. Míra opuštění byla v prvním kvartále 2020 na úrovni 41 procent. Jinými slovy, až 41 procent nových zákazníků se rozhodla po krátké době své nové předplatné zrušit.
Z neformálních rozhovorů s některými operátory vyplývá, že divák tradiční satelitní nebo kabelové služby je obvykle věrnější než klient internetové televize. Rovněž míra „neplacení“ je u satelitních a kabelových diváků nižší než u internetové televize.
Kabeloví a satelitní operátoři jsou z tohoto pohledu v lepší situaci. Sice mají opticky méně klientů, ale tradiční model fungování jim obvykle zaručuje větší stálost a věrnost svých abonentů. Stálost se projevuje i podle platforem. Z neformálních rozhovorů s některými operátory vyplývá, že divák tradiční satelitní nebo kabelové služby je obvykle věrnější než klient internetové televize. Rovněž míra „neplacení“ je u satelitních a kabelových diváků nižší než u internetové televize.
Operátoři internetových TV služeb a videa na vyžádání mohou navíc narazit na problém se sdílením předplatného s lidmi mimo platící domácnost. Jedna studie uvádí, že ne každý divák využívající online službu za ní platí. V tomto případě se jedná o sdílení hesla ke službám, které umožňují sledování obsahu na více než jednom zařízení. Analytická agentura Ampere Analytics odhaduje, že na celém světě může být více než 50 milionů domácností, které tímto způsobem sledují předplatné internetové televize, za kterou neplatí.
Tyto rozdíly v chování lze zčásti vysvětlit tím, že pořízení tradiční TV služby je technicky náročnější než pořízení internetové televize. Pokud si jednou necháte namontovat satelit nebo připojit kabelovou televizi, obvykle si tuto vymoženost chcete udržet. Hardware bez platné smlouvy by vám byl k ničemu. Pokud ale televizi sledujete jen na počítači nebo přes mobilní televizní aplikace a vyhovuje vám to, motivace udržet si podobnou službu je logicky nižší neboť vám po ní nezůstane doma žádné zvláštní zařízení. V takovém případě není nic problém operátora odsunout nebo nahradit, zvláště když je za dveřmi jiný konkurent, který vám bez problémů nabídne krátkodobé předplatné „za korunu“. Samozřejmě s cílem, že si vás možná udrží.
Související analýza: Přibližně každý sedmý divák využívá online televizi, za kterou neplatí