Čemu vděčí služba T-Mobile TV za svůj výrazný růst?
Operátor T-Mobile TV měl jako první k dispozici program Epic Drama HD a dodnes jako jediný šíří program BBC Earth v češtině. Zároveň však po dohodě s konkurenční službou Telly zařadil i atraktivní sportovní programy DIGI Sport 1 a DIGI Sport 2, na jejichž exkluzivní sportovní obsah lákal i prostřednictvím billboardové kampaně. Zároveň se jako jeden ze tří českých operátorů dostal i k programu Premier sport HD, který nabízí anglickou Premier league a další ostrovní soutěže.
Právě dohoda na využívání těchto sportovních produktů může být klíčovým faktorem růstu T-Mobile TV na českém trhu. Atraktivní sportovní obsah může u části diváků rozhodovat. T-Mobile totiž před několika lety už satelitní platformu provozoval, tehdy však ještě bez exkluzivních sportovních přenosů. Moc velký úspěch s tím neměl, ovšem doba se za několik let posunula a nynější pozice operátora na trhu placené televize je mnohem komfortnější.
Pouze nabídka atraktivních sportovních přenosů však nevysvětluje tak výrazný růst klientské báze, ke kterému došlo především v posledních 18 měsících. Za neustále rostoucími čísly jsou i akvizice menších TV operátorů, jejichž klienty si T-Mobile následně může započítat do celkového počtu abonentů své televizní služby. Akviziční apetít operátora zřejmě ještě neskončil, proto se v nejbližších měsících můžeme dočkat dalšího výrazného růstu klientské báze služby T-Mobile TV.
Operátor T-Mobile TV měl jako první k dispozici program Epic Drama HD a dodnes jako jediný šíří program BBC Earth v češtině. Zároveň však po dohodě s konkurenční službou Telly zařadil i atraktivní sportovní programy DIGI Sport 1 a DIGI Sport 2, na jejichž exkluzivní sportovní obsah lákal i prostřednictvím billboardové kampaně.
Pay-tv operátoři lákají diváky na zajímavé akce
Dalším důvodem výrazného růstu mohou být i obchodní praktiky, kdy operátor láká své abonenty mobilních služeb k placené televizi za velmi výhodných podmínek. Na tomto místě jsem už jednou psal, že pokud jste v posledních měsících dostali jako klient T-Mobile nabídku placených TV služeb, zřejmě byla tak dobrá, že nešla odmítnout. Operátor tímto způsobem může nalákat na interaktivní placenou televizi desetitisíce nových klientů, které si v pozdější fázi bude chtít udržet.
Podobné podpory využívají i další pay-tv operátoři. Například O2 TV pravidelně nabízí svým novým klientům sportovní balíček exkluzivních programů k vyzkoušení prakticky zdarma. Všimněte si, kolik dalších podobných nabídek se na trhu pravidelně objevuje. Divák tak má možnost sledovat placenou televizi bez výrazných poplatků. Klient navíc není omezován vázaností a může službu nebo smlouvu kdykoliv vypovědět.
S provozem pay-tv platformy se však pojí i relativně citelné fixní náklady související s uspokojením nároků kolektivních správců a v neposlední řadě i samotných poskytovatelů obsahu, tedy programmerů. Další náklady stojí technický provoz samotné služby. Každý operátor, který chce být v černých číslech, tak nemůže placenou televizi nabízet příliš levně. Pokud nechce produkovat ztrátu, musí ze svých výnosů pokrýt alespoň ty nejnutnější náklady.
V případě značky T-Mobile TV se zdá, že operátor je momentálně ve fázi růstu a snaží se získat co nejvíce nových klientů za co nejvýhodnějších podmínek. Proto lze očekávat, že jeho klientská báze bude i nadále růst a brzy se zřejmě dočkáme pokoření hranice 200 tisíc (platících) diváků.
Z konkurenčního hlediska je to jen dobře. Produkt T-Mobile TV totiž může přilákat i ty skupiny domácností, které by za běžných okolností nad placenou televizí neuvažovaly. Tímto způsobem se diváci k placeným programům dostanou jednodušší cestou a budou si moci vyzkoušet jednotlivé funkce a výhody moderních TV aplikací. Dlouhodobě z toho pak mohou těžit všichni další účastníci pay-tv trhu v České republice.
Produkt T-Mobile TV totiž může přilákat i ty skupiny domácností, které by za běžných okolností nad placenou televizí neuvažovaly. Tímto způsobem se diváci k placeným programům dostanou jednodušší cestou a budou si moci vyzkoušet jednotlivé funkce a výhody moderních TV aplikací.
Vývoj počtu klientů T-Mobile TV
- červen 2019: očekávané překročení hranice 111 tisíc abonentů
- říjen 2019: překročení hranice 120 tisíc
- prosinec 2019: přiblížení se k hranici 150 tisíc klientů
- květen 2020: pokoření hranice 170 tisíc zákazníků
Nabídka atraktivních sportovních přenosů může pomoci k výraznému růstu počtu klientů. Za neustále rostoucími čísly jsou však i akvizice menších TV operátorů, jejichž klienty si T-Mobile následně může započítat do celkového počtu abonentů své televizní služby. Akviziční apetít operátora zřejmě ještě neskončil, proto se v nejbližších měsících můžeme dočkat pokoření dalších významných milníků v historii této poměrně mladé TV platformy.