DAZN může v Německu ztratit přístup k zápasům Bundesligy
Analytici ovšem řeší i možnost, že by se platforma DAZN mohla ucházet o vysílací práva přímo a nesdílet je s konkurenčními programy. Zde ovšem naráží na jeden zásadní problém, a tím je silná konkurenční platforma SKY Deutschland, pro kterou jsou zápasy Bundesligy klíčovým produktem. SKY už ustoupila ve prospěch DAZN v jiných oblastech. Po 20 letech se například vzdala práv k fotbalové Lize mistrů vzhledem k tomu, že nebyla ochotna dále stupňovat cenovou válku. Přenosy první a druhé fotbalové Bundesligy však mají pro placenou televizi Sky obrovskou hodnotu. Pokud by o ně přišla, hrozil by výrazný odliv zákazníků právě směrem ke konkurenčním službám, které by Bundesligu měly.
Sky se poučila z problémů, které měla někdejší pay-tv platforma PREMIERE před 14 lety, kdy jí exkluzivní vysílací práva k Bundeslize vyfoukla konkurenční služba ARENA tv. Z dnešního pohledu lze předpokládat, že Sky Deutschland využije všech možností, aby si domácí Bundesligu udržela „za každou cenu“.
Sky se poučila z problémů, které měla někdejší pay-tv platforma PREMIERE před 14 lety, kdy jí exkluzivní vysílací práva k Bundeslize vyfoukla konkurenční služba ARENA tv. Obchod se sice nepovedl a Arena prodělala odhadem stovky milionů euro, ale mediální trh byl tehdy výrazně jiný než dnes, jelikož neexistoval streaming. Z dnešního pohledu lze předpokládat, že Sky Deutschland využije všech možností, aby si domácí Bundesligu udržela „za každou cenu“. Pokud jde o Eurosport, ten se vysílacích práv patrně vzdá ještě před následující sezónou za předpokladu, že se naplní očekávání analytiků.
DAZN získala vysílací práva k řadě atraktivních soutěží včetně Ligy mistrů. Nejdůležitějším produktem pro německého diváka jsou však právě domácí fotbalové soutěže. A v tomto směru tahá streamingový gigant za kratší konec.
Programový tip: Bundesliga nabídne 35 zápasů během deseti dnů, Telly uvede všechna utkání