Pochvalné ohlasy na novou značku a vizuální identitu Telly
Nová značka a vizuální identita poskytovatele placené satelitní a internetové televize neunikla pozornosti renomovaného amerického blogu Brand New, který se zabývá grafickým designem. Značka Telly a její logo vyšlo z hodnocení recenzenta ve velmi příznivém světle.
Editoři blogu Brand New vyzdvihují především jednoduchost a přímočarost nové značky a pozitivně vnímají i použití slova Telly v názvu televizní platformy. U českého publika může být tato značka vnímána jako unikátní. Televizní operátor DIGI CZ si pro vytvoření nové značky a vizuální identity vybral grafické studio Najbrt, které má na kontě mnoho úspěšných redesignů. Dlouhodobě spolupracuje například s karlovarským filmovým festivalem, je též autorem vizuálního stylu sítě restaurací Ambiente.Výraz Telly lze do češtiny volně přeložit slovem „Telka“. V některých anglicky mluvících zemích by použití podobného „zlidovělého“ označení mohlo být vnímáno jako sporné, ovšem na českém trhu podobné označení přínosné. Pokud jde o srovnání původní a nové značky, recenzent vnímá pozitivně i původní značku DIGI. U Telly však oceňuje její výraznou viditelnost a možnost různých barevných variací.
Fotogalerie: Vizuální identita internetové a satelitní televize Telly
„Celkově jde o velmi solidní přejmenování / redesign zakládající novou značkou, která působí dojmem, jakoby zde byla už několik desetiletí. Pocitově jde o sebevědomou a spolehlivou značku,“ uzavírá autor Armin Vit z blogu Brand New / Under Consideration.
Výrazně pozitivní ohlasy se objevily i v diskuzi pod článkem a celkově kladné vnímání vyjádřili čtenáři blogu i v rámci ankety k článku, kde až 90 procent hlasujících uvedlo, že značka a logo Telly jsou „Great“ případně „Fine“. V otázce celkového provedení se 38 procent hlasujících vyjádřilo, že jde o výborné provedení (Great) a 48 procent hlasujících ohodnotilo provedení jako „Fine“.
Blog Brand New funguje od roku 2006 a za tu dobu se stal popředním zdrojem názorů a informací týkajících se vizuální identity. Celá recenze hodnotící novou značku vyšla na webu pod názvem „Only time will Telly“.
Psali jsme: DIGI TV se proměnila na Telly. Přináší nové balíčky a sjednocuje ceny satelitní a internetové televize
Představení vizuální identity Telly na webových stránkách studia Najbrt
Pro chystaný zlom v domácí zábavě jsme navrhli sympatický název a diagonálou jeho obraz trochu zostřili. Nejprve podseknutým Y v logu a ve vizuálním stylu snadno identifikovatelnou a aplikovatelnou „stíračkou“, nepřehlédnutelnou technikou střihu. Barevnost začíná modrou svítící obrazovky a pokračuje doplňkovým spektrem RGB v posunutých odstínech. Logo, i doplňkové písmo Neue Haas Grotesk Display, na které se jeho tvarosloví vzdáleně odkazuje, jsou navrženy tak, aby ve své modernosti a čitelnosti snadno odolaly široké škále použití i zubu času.
Další podrobnosti na webu studia Najbrt.