Operátor SKY hodlá obsahem konkurovat Netflixu, slibuje až 80 původních seriálů
Natočení skutečně atraktivního vlastního seriálu si vyžaduje obrovské investice srovnatelné s nákupem dražších sportovních práv. V oblasti sportovního obsahu je však výrazně větší konkurence, do které promlouvají zejména nově vzniklé specializované streamingové služby, například platforma DAZN. Původní seriálová a filmová tvorba však může být i doménou tradičních operátorů placené televize.
Pay-tv operátor SKY má ovšem obrovskou výhodu v tom, že působí nadnárodně, a může svou produkci umístit nejen na obrazovky svých vlastních kanálů, případně ji licencovat televizím i v zemích, kde primárně nepůsobí. Podobnou strategii zvolil i Netflix, který své nejcennější seriály prodává televizím po celém světě. Ikonický seriál House of Cards vysílala i Česká televize.
Po převzetí SKY americkou skupinou Comcast se očekávalo, že služba výrazně zasáhne do trhu sportovních vysílacích práv. Pro Comcast není prioritou cenová válka v tendrech o sportovní práva.
Zástupci SKY v Londýně taktéž oznámili, že pro letošní rok navýší vysílání americké produkce až o 40 procent. Do této hodnoty se však započítává i tvorba od externích partnerů a aplikací, které jsou integrované do set-top-boxů SKY.
Placená televize SKY je od loňského roku pod vlastnickou kontrolou amerického mediálního obra Comcast. Díky tomu se očekávalo, že služba výrazně zasáhne do trhu sportovních vysílacích práv, kde se poslední dobou prosazují streamingové služby DAZN, Amazon Prime Video a další. Momentálně se však zdá, že pro Comcast není prioritou cenová válka v tendrech o sportovní práva. Nejatraktivnější sportovní soutěže se tak v nejbližších letech přesunou od SKY do online platforem.
Nyní oznámené výrazné investice do nové původní seriálové a filmové tvorby by mohly pomoci diváky u tradičních pay-tv služeb, resp. výrazně zpomalit jejich odchod ke konkurenci v online prostředí.
Další informace o plánech skupiny SKY na evropském trhu přináší web Advanced Television a jiná zahraniční média.
Psali jsme: Německá pay-tv SKY přišla o Ligu mistrů, nebyla ochotna stupňovat cenovou válku