Sledování sportovního obsahu v mobilu není pohodlné a diváci jej využívají v podstatě jen k průběžné kontrole aktuálního stavu skóre. To je sice možné efektivněji sledovat i textově nebo prostřednictvím grafického trackeru. Televizní aplikace však díky živému přenosu poskytují náhled probíhající akce a divák může lépe vyhodnotit to, co se na hřišti děje. Samotný stav zápasu je dostupný i ve stovkách jiných aplikací.
Agentura Conviva se v rámci své studie zaměřila na několik faktorů souvisejících se streamingem. A v případě sportovní aplikace americké profesionální soutěže NFL přišla s překvapivým závěrem – diváci sledují zápasy NFL ve svých mobilech v průměru pouhých 8 minut na zápas. Tyto sportovní přenosy včetně reklamních brejků přitom trvají více než tři hodiny. Diváci na mobilech se sice v průběhu zápasu mnohokrát připojí, ale jejich sledování trvá pokaždé jen několik desítek sekund.
Ze studie plynou i další závěry, které při bližším zkoumání lze označit za překvapivé. Například ani sledování sportovního streamingu na hlavní obrazovce v domácnosti není v USA tak výrazné. Sledování streamu zápasu NFL na hlavní televizi generuje průměr 24 minut. Počet minut odsledovaných na PC je ještě nižší, jen kolem 22 minut. Tato statistika je v protikladu s dosavadními předpoklady o tom, že streamingový obsah na vyžádání je pro diváka klíčový. Sice to platí u specializovaného obsahu jako jsou exkluzivní seriály nebo filmy, nelze to však plošně vztahovat na veškerý obsah.
Majitelé chytrých televizorů mohou narazit na omezenou dostupnost některých sportovních aplikací. Například v České republice mají mnozí uživatelé smart TV přístup pouze k aplikaci souteže NFL. Pokud však mají zájem o hokejovou NHL nebo basketbalovou NBA, nebo pokud chtějí sledovat lokální sportovní aplikace, u většiny chytrých televizí se k něm nedostanou.
Další zajímavá fakta
Streaming sportovních přenosů přitom naráží i na technické limity ze strany operátorů. Dostupnost legálních sportovních streamů v mobilech je sice dostatečná díky tomu, že každá významná sportovní soutěž nabízí divákům aplikaci s vlastním prémivoým obsahem. Navíc každý významný IPTV operátor zpřístupňuje svůj obsah divákům prostčednictvím mobilních aplikací.
U chytrých televizorů však nastává problém, jelikož ne každou streamingovou aplikaci má průměrný divák k dispozici. Dostupnost se liší dle značky chytré televize a trhu, na kterou ji výrobce distribuuje. Například v České republice mají majitelé některých chytrých televizí přístup pouze k aplikaci souteže NFL. Pokud však mají zájem o hokejovou NHL nebo basketbalovou NBA, u většiny chytrých televizí se k ní nedostanou. To samé platí v případě, když chtějí sledovat lokální sportovní aplikace.
Rovněž nastává problém i se sdílením obrazovky mobilního telefonu na chytré televizi. Většina streamingových aplikací tuto funkci sice podporuje, ale někteří poskytovatelé sportovního obsahu ji blokují. Pokud však divák nedostane sportovní obsah přímo z mobilu na velkou televizní obrazovku, jeho zájem o streamovaný sportovní přenos se snižuje. Pouze 36 procent diváků připojí k televizi svůj počítač nebo notebook. Další se dívají přímo na obrazovku PC nebo se nedívají vůbec, pokud není možnost přenos nasdílet z telefonu přímo do televize.
Na závěr je potřeba dodat, že studie se zaměřovala pouze na sledování sportovního streamingu prostřednictvím specializovaných aplikací, které pro tento účel vyvíjejí například sportovní organizace. Nezkoumala streaming sportovních programů prostřednictvím běžných IPTV operátorů, kteří nabízí svým klientům nabízí své vlastní aplikace.
Další podrobnosti ze zmíněné studie přináší například web Advanced Television.
Psali jsme: Konkurence globálních streamingových služeb může znamenat problémy pro Netflix