Skupina RTL chystá experiment. Totožné reklamní bloky na dvou různých programech
U obou stanic je zajímavý model vysílání reklamy. Kanály VOX i VOX UP budou totiž ve stejnou dobu vysílat úplně totožné reklamní spoty. Reklamní bloky na obou stanicích by měly být časově koordinované tak, aby divák v obou případech shlédl stejný spot. Jde o zřejmý odklon od snahy diferencovat reklamní bloky nejen v rámci jedné mediální skupiny, ale i v rámci regionálních mutací stejného programu.
Spuštění programu VOX UP lze tedy vnímat jako experiment, zda se vysílateli vyplatí přenášet totožné reklamní spoty ve stejném čase. Skupina může díky tomu rozšířit viditelnost reklamních spotů na stanici VOX, ale bude to za cenu zvýšení nákladů.
Doporočená analýza: Boj proti nelegálnímu streamingu pokračuje. Jak poznáte černého operátora?
Vzhledem k tomu, že půjde o technicky oddělené dva programy, má obchodní oddělení značky VOX možnost kdykoliv ukončit model sdílených reklamních bloků a začít vysílat oddělené brejky, pokud si to situace vyžádá.
Program VOX UP bude v první fázi od 1. prosince 2019 dostupný pouze ve standardním rozlišení volně přes satelit. Vysílání v jiných platformách a případné HD vysílání se objeví až časem. Alespoň to vyplývá z informací tiskového oddělení Mediengruppe RTL Deutschland pro web Broadband TV News.
Na německém trhu lze pozorovat dynamický vývoj nejen u vysílatelů, ale rovněž na trhu šíření TV programů. Asociace německých kabelových operátorů FRK potvrdila, že hodlá právní cestou napadnout převzetí kabelové společnosti v zemi Unitymedia globálním telekomunikačním operátorem Vodafone, který v Německu provozuje největší síť kabelové televize pod značkou Vodafone Kabel Deutschland. Podrobně jsme o tomto problému informovali v samostatném článku: Němečtí operátoři se nesmířili s tím, že Vodafone získal dominanci na kabelovém trhu.
Zajímavost: Navzdory dostatku informací k DVB-T2, část diváků nemá odpovědi na základní otázky