Vyšetřovatelé odstavili dvě nelegální streamingové služby. Měly víc obsahu než Netflix
Služby s názvem Jetflix nebo iStreamItAll přinášely obsah od různých poskytovatelů, díky čemuž jste mohli za jeden nízký poplatek sledovat exkluzivní seriály, za které byste jinak museli platit několik předplatných současně.
Obě nelegální platformy poskytovaly obsah od Netflixu, Hulu, Vudu nebo Amazon Prime Video – to vše v rámci jednoho nelegálního předplatného. Provoz byl řízen z Las Vegas. Pachatelé získavali obsah prostým nahráváním obsahu v reálném čase z legálních platforem nebo stahováním z různých nelegálních zdrojů. Právě fakt, že jedno předplatné vám poskytlo přístup ke všemu exkluzivnímu z pěti různých služeb mělo rozhodující vliv na popularitu těchto nelegálních alternativ.
V dobách, kdy Netflix začal nabízet prémiový streaming, vám jedno měsíční předplatné zajistilo přístup k obrovské programové knihovně všech relevantních produkčních studií. Nyní musíte mít několik předplatných současně.
Na americkém trhu totiž právě probíhá fragmentace streamingového trhu, kdy velcí hráči chtějí profitovat z úspěchu Netflixu tím, že zakládají své vlastní streamingové platformy. Souběžně s tím Netflix přichází o velkou část obsahu třetích stran a na americkém trhu dokonce poprvé v historii zaznamenal počtu předplatitelů.
Právě dělení obsahu mezi několik konkurenčních služeb je důvodem, proč velká část předplatitelů přehodnocuje svůj postoj k placenému streamingu. V dobách, kdy Netflix začal samostatně nabízet prémiový streaming na bázi měsíčního poplatku, vám jedno osmidolarové měsíční předplatné zajistilo přístup k obrovské programové knihovně, kde jste měli k dispozici seriály a filmy všech relevantních produkčních studií. Nyní si však každé větší studio nebo poskytovatel zřizuje vlastní platformu a v důsledku je divák nucen platit několik předplatných současně.
Placený streaming je i přesto nesmírně populární a způsobuje výrazné změny nejen na trhu s filmy a seriály ale výrazně ovlivňuje i cenu sportovních práv. Vedle tradičních neplacených a placených televizí totiž do tendrů se sportovním obsahem vstupují i technologičtí giganti jako Google/YouTube, Facebook nebo Amazon. Ti jsou ochotni za sportovní přenosy zaplatit i několikanásobek dosavadních cen. Tím způsobují růst cen placené televize a streamingu i pro koncové uživatele.
Doporučujeme: Netflix v USA poprvé zaznamenal úbytek předplatitelů