O2 TV soustředí maximum živého obsahu na vlajkový program O2 TV Sport. Zároveň se v omezené míře snaží rozdělovat obsah i podle jednotlivých sportů – stále provozuje samostatný fotbalový i tenisový kanál. Zástupci operátora na tiskové konferenci odhalili, že prodloužení práv k ženskému tenisu WTA zároveň znamená i prodloužení životnosti speciálního tenisového programu O2 TV o další tři roky. Vícekanálová strategie zároveň umožňuje vysílat několik zápasů hraných souběžně.
Na tiskové konferenci došlo k připomenutí čtvrtého výročí O2 TV Sport. Program začal vysílat 8. srpna 2015 a zástupci operátora poskytli statistiku odvysílaného obsahu. Tu vám přinášíme na konci článku.
„Potvrzujeme obsahovou strategii přinášet nejzajímavější obsah ve službě O2 TV. Naši snahou je však průběžně prodlužovat vysílací práva na co nejdelší dobu, aby naši klienti měli jistotu, že oblíbený obsah najdou i nadále u nás,“ uvedla obsahová ředitelka služby O2 TV Anna Lenerová.
Služba O2 TV však nakonec přece jen zařazuje i nový čistě fotbalový kanál Premier sport, který se soustředí na ostrovní fotbal. Nový program je výsledkem spolupráce několika stran.
Kanál O2 TV Tenis pokračuje minimálně do roku 2022
Program O2 TV Tenis odstartoval před dvěma lety. Ve svém prvním roce odvysílal 1661 zápasu z celkového počtu 48 turnajů. O rok později byl se počet přímých přenosů zvýšil na 2315 zápasů, z toho 1359 bylo odvysíláno souběžně na několika programech v rámci tzv. „multidimenze“.
Zisk vysílacích práv k ženskému tenisu pro další tři sezóny byl předpokladem k pokračování tohoto programu. Bez dlouhodobého a silného produktu by provoz samostatného tenisového kanálu ztratil význam. Ředitel O2 TV Sport Marek Kindernay uvedl, že v evropském měřítku jde o unikát, jelikož vyloženě tenisových kanálů není mnoho.
Jiní operátoři placené televize se tenisu rovněž věnují, jen nevytvářejí kanály věnované výhradně této disciplíně. Výhradně tenisový kanál vysílá jen ve Skandinávii pod značkou C MORE TENNIS. Pro českého diváka je mnohem dostupnější ještě italský Super Tennis, který vysílá volně ze satelitní pozice 13 st. východně. Dalších vyloženě tenisových programů v Evropě už skutečně mnoho nenapočítáte.
Na druhou stranu, lze vysledovat několik programů, které mají tenis jako většinovou součást vysílání, jen to nemají v názvu. Příkladem je česko-slovenský DIGI Sport 3, který vysílá turnaje ATP. V Německu se tenis ve velké míře objevuje na Sky Sport 2, a rovněž na lineárně vysílajících programech Eurosport 360. Tyto kanály sice vysílají jen občasně, nicméně většinou pokrývají právě tenisové grand slamy.
Zisk vysílacích práv k ženskému tenisu pro další tři sezóny byl předpokladem k pokračování značky O2 TV Tenis, jelikož bez dlouhodobého a silného produktu by provoz samostatného tenisového kanálu ztratil význam. Vyloženě tenisových programů v Evropě není mnoho.
Hokejová Tipsport liga pomohla ještě zvýšit počet přímých přenosů na O2 TV Sport
Když byla řeč o samostatném tenisovém programu, je dobré zmínit, že O2 TV provozuje i fotbalový kanál, kde lze sledovat primárně Ligu mistrů UEFA a českou Fortuna ligu. Ve hře byl původně ještě i samostatný hokejový program. Klubová hokejová sezóna však trvá jen přibližně 8 měsíců v roce – od září do poloviny dubna. Naplnit program v létě by bylo problematické, operátor by byl nucen vysílat velkou porci záznamů nebo se zaměřit na neatraktivní přípravní duely.
Nakonec zřejmě rozhodlo i to, že O2 TV nemá vedle domácí Tipsport extraligy práva k žádnému jinému hokejovému produktu, který by byl pro českého diváka významný. Sice zařazuje přenosy ze švýcarské National League, nemá však přístup k zápasům NHL, které se dlouhodobě vysílají na Nova sport. Pro diváka jsou tak nakonec klíčové pouze zápasy Tipsport extraligy.Ty se bez problémů vejdou do stávajícího schématu O2 TV Sport.
V programové struktuře pro podzim 2019 se počítá se dvěma přímými přenosy z Tipsport ligy za týden. Vyhrazen je k tomu páteční a sobotní podvečer. Zároveň pokračuje vlastní produkce magazínu ICE TIME – ten má své místo ve čtvrtek, v pátek a v neděli.
Díky domácím hokejovým přenosům může operátor nabídnout divákům další živý obsah na hlavním programu, a ve výsledků méně záznamů. Z tohoto pohledu tak nemá příliš smysl vytvářet další samostatné programy pro jednotlivé sporty.
Sportovní programy značky O2 lze sledovat v 2250 hospodách a restauracích, což je meziroční nárůst o 88 procent. Dva vlastní přenosové vozy operátora v průměru produkují přímé přenosy z 300 akcí ročně, z toho 55 procent připadá vlastní pořady a dalších 45 procent je produkováno pro externí klienty v celé Evropě.
Premier sport přináší konkurenční výhodu několika operátorům
Služba O2 TV však nakonec přece jen zařazuje i nový čistě fotbalový kanál Premier sport, který se soustředí na ostrovní fotbal. Nový program je výsledkem spolupráce několika stran. Držitelem práv k anglickému fotbalu pro Českou a Slovenskou republiku je skupina LAMA Energy, která vlastní satelitního a IPTV operátora DIGI TV CZ. Výroba pořadů probíhá v režii Slovak Telekomu v produkčním zázemí v Bratislavě. Ve vysílání se přirozeně objeví čeští i slovenští komentátoři a odborníci včetně členů týmu O2 TV Sport.
Kanál Premier sport se nakonec objeví až u tří operátorů v ČR a na Slovensku. Držitel práv se kromě vlastní služby DIGI TV dohodl na zařazení právě s O2 TV a T-Mobile TV. Tito operátoři tak získají významný náskok před konkurencí, zejména před nově spojenými operátory UPC a Vodafone v oblasti kabelového a IPTV příjmu, ale i před Skylinkem, který je silný v oblasti satelitního příjmu.
Zatím není jasné, zda je program Premier sport jediným sdíleným produktem několika operátorů, nebo zda se v budoucnu dočkáme dalších podobných projektů. Pro pay-tv operátory je pochopitelně klíčové udržet co nejvíc exkluzivního obsahu u sebe. Jisté však je, že těsnější spolupráce konkurentů bude ve světle stoupajících cen sportovních práv nevyhnutelná.
Sdílení obsahu umožní všem zúčastněným značkám přínést zajímavý obsah za rozumných podmínek. Za těchto okolností přítomné novináře přirozeně zajímalo, zda bude sdílení probíhat i u fotbalových produktů, které exkluzivně vysílá O2 TV – zejména u nejžádanější Ligy mistrů nebo domácí Fortuna ligy.
Budou operátoři sdílet Ligu mistrů nebo Fortuna ligu?
Sdílení obsahu umožní všem zúčastněným značkám přínést zajímavý obsah za rozumných podmínek. Za těchto okolností přítomné novináře přirozeně zajímalo, zda bude sdílení probíhat i u fotbalových produktů, které exkluzivně vysílá O2 TV – zejména u nejžádanější Ligy mistrů nebo domácí Fortuna ligy. Vedení služby O2 TV však další plány zatim nechtělo konkretizovat.
„Prioritou pro nás bylo dotažení dohody ohledně zařazení programu Premier sport. Čas ukáže, zda se pustíme do spolupráce i na dalších projektech. Zatím nejsme v situaci, že bychom mohli něco konkrétního oznámit,“ upřesnila obsahová ředitelka Anna Lenerová. Na tiskové konferenci připustila, že další jednání mohou následovat, ale nemohla se vyjádřit k tomu, zda se obě strany blíží k nějaké dohodě.
Z těchto slov lze usuzovat, že operátor O2 TV se momentálně soustředí na udržení exkuzivního obsahu u sebe. Ostatně, o tom svědčí už zmíněný výrok ještě ze začátku konference, kdy Anna Lenerová uvedla, že strategii operátora je přinášet nejzajímavější obsah právě ve službě O2 TV.
Anna Lenerová: Potvrzujeme obsahovou strategii přinášet nejzajímavější obsah ve službě O2 TV. Naši snahou je však průběžně prodlužovat vysílací práva na co nejdelší dobu, aby naši klienti měli jistotu, že oblíbený obsah najdou i nadále u nás.
Statistika čtyřletého působení O2 TV Sport
Na tiskové konferenci došlo k připomenutí čtvrtého výročí O2 TV Sport. Program začal vysílat 8. srpna 2015 a zástupci operátora poskytli statistiku odvysílaného obsahu. Produkční tým odvysílal přes 14 tisíc hodin živého obsahu. Přinesl 500 přímých přenosů z fotbalové Ligy mistrů UEFA, dalších 400 zápasů Fortuna ligy. Program přispěl i k výraznému rozšíření viditelnosti programů operátora v restauracích a barech.
Sportovní programy značky O2 lze sledovat v 2250 hospodách a restauracích, což je meziroční nárůst o 88 procent. Dva vlastní přenosové vozy operátora v průměru produkují přímé přenosy z 300 akcí ročně, z toho 55 procent připadá vlastní pořady a dalších 45 procent je produkováno pro externí klienty v celé Evropě.
A samozřejmě zazněla i důležitá informace pro fanoušky, kteří si chtějí sportovní obsah O2 TV bezplatně vyzkoušet. Využít k tomu mohou nově uvedený programový balíček O2 TV HBO a Sport Pack. Ten vyjde na 299 Kč mesíčně, ale v průběhu léta je možné ho sledovat zdarma. Balíček je se automaticky prodlužuje každých 30 dní. Pokud dojde k aktivaci nebo prodloužení nejpozději k 22. září 2019, může divák sledovat balíček dalších 30 dní bez poplatku.
Dále doporučujeme: Streaming v mobilu nebo v chytré televizi? Většina lidí upřednostňuje televizi