Všechny atraktivní sportovní soutěže u jednoho operátora? V Británii to jde
Pro diváka z toho plyne zajímavý benefit. Klient může sledovat všechny oblíbené sportovní přenosy na jednom místě. Zároveň to ale znamená, že si mírně připlatí, jelikož nelze všechny soutěže sledovat v rámci jednoho balíčku. Pokud jste například klientem SKY a máte zájem o evropský fotbal, musíte si přikoupit balíček s programy BT Sport. To samé platí v situaci, kdy jste klientem BT, ale chcete sledovat přenosy Premier league z nabídky SKY. Obecně platí, že nabídka je výhodnější, pokud si ji objednáte přímo u operátora, který dotyčné programy vlastní.
Ke zmíněné dvojici se přidává i Virgin Media, která se v loňské tiskové zprávě dokonce chlubila tím, že všechny klíčové sportovní programy nabízí za nejvýhodnější cenu kolem 65 liber měsíčně. Pokud vám tato cena přijde jako z jiné galaxie, vězte že, v západních zemích jde sice o vyšší, ale ne zas tak neobvyklou částku.
Tradiční operátoři totiž potřebují čelit konkurenci online gigantů typu Netflix, Amazon, DAZN a dalších, kteří už dnes bojují o stejného diváka, ale v online prostředí.
Programy BT Sport je tedy výhodnější sledovat u BT a programy SKY přirozeně vyjdou výhodně právě u SKY UK. Kombinace balíčků však přináší divákovi benefit v tom, že nemusí pokaždé měnit operátora, pokud se zrovna změní držitel vysílacích práv. A samotní provozovatelé placených programů mají mnohem širší publikum, kterému mohou prodávat svůj obsah.
Do jisté míry se tak britský trh postupně dostává k modelu, kdy každý operátor nabízí podobné portfolio soutěží a programů. Podobný model byl běžný v některých menších zemích, i u nás nebo na Slovensku. Na větších trzích, například v Německu, Rakousku nebo právě v Británii však dlouhá léta dominoval jeden operátor (SKY), který skupoval to nejlepší, co bylo k dispozici.
Nyní je mezi operátory vzájemné výhodná spolupráce. Z byznysového hlediska však na trhu i nadále zuří tvrdý konkurenční boj, který se projevuje každé tři roky v tendrech o vysílací práva. Zároveň je však tento boj přinutil, aby společně zasedli k jednacímu stolu. Tradiční operátoři totiž potřebují čelit konkurenci online gigantů typu Amazon, Netflix, Disney, DAZN a dalších, kteří už dnes bojují o stejného diváka v online prostředí.
Další informace: Britská SKY připravila sportovní balíčky v kombinaci s BT Sport