44 procent diváků v USA považuje Netflix za nepostradatelný
Studie zkoumala nejen popularitu jednotlivých streamingových platforem, ale i jejich „nepostradatelnost“. Tu mohl respondent vyjádřit jednoduše tím, že označil jednotlivé televizní služby, které by si určitě ponechal, kdyby nemohl mít k dispozici všechny.
Netflix je jasně v čele nepostradatelnosti u diváků. Pokud by se museli rozhodnout, kterou službu si ponechají, zvítězil by u 44 procent diváků. Podíly dalších streamingových služeb od tradičních televizních společností CBS, ABC a NBC jsou velmi podobné – každou z nich by si vybralo zhruba 28-29 procent respondentů. Placenou sportovní televizi ESPN jako svou prioritu uvedlo 29 procent respondentů. by skončila druhá, oslovuje 29 procent respondentů.
Až 70 procent diváků ve věku 16-34 let dává přednost tvorbě, kterou jednotlivé televizní služby označují jako původní. Nejvýrazněji je původní tvorba spjata se značkou Netflix.
Tato statistika vyjádřuje preference diváků starších 15 let. V užší cílové skupině mladších diváků od 16 do 34 let je situace podobná. Netflix má v této kategorii 59 procent příznivců, konkurenční Hulu má nad 30 procent.
Další zajímavý údaj z této studie: takřka 70 procent diváků ve věku 16-34 let dává přednost tvorbě, kterou jednotlivé televizní služby označují jako původní, spjatou s vlastní značkou (original series). Nejvýrazněji je původní tvorba spjata se značkou Netflix a podle studie si původní tvorbu spojují s touto značkou i sami respondenti.
Výsledky jsou součástí průzkumu, který proběhl v lednu 2019 v USA na vzorku 1692 respondentů, kteří mají k dispozici vysokorychlostní internet a sledují televizi alespoň 1 hodinu týdně.
Poznámka k českému DVB-T2: Na bezplatné HD zapomeňte, Prima jen slovíčkaří