Státní informační kampaň k DVB-T2 stále v nedohlednu. MPO se omezilo na strohé konstatování
Informační kampaň se doposud nepodařilo zrealizovat a MPO ve svém nejnovějším publikovaném dokumentu ani neuvádí další časový odhad. Omezilo se pouze na strohé konstatování, že „bude realizována připravovaná odpovídající informační kampaň MPO“ a v dokumentu se ještě vyskytuje neurčitá zmínka o regionální kampani podle průběhu procesu vypínání DVB-T.
Ministerstvo průmyslu a obchodu přitom ve stejném dokumentu s názvem Zpráva o stavu realizace Strategie rozvoje zemského digitálního televizního vysílání za rok 2018 uvádí, že až 19 procent diváků není rozhodnuto, zda přejde na DVB-T2 nebo upřednostní jiné TV platformy.
Stát a MPO mají před sebou nelehký úkol – připravit diváky na vypnutí DVB-T sítí, které se nezadržitelně blíží. První DVB-T multiplexy budou na území Prahy vypnuty už v listopadu letošního roku. Celý proces vypínání bude v plném proudu od ledna 2020.
MPO však ani v tomto dokumentu neposkytlo žádné nové údaje k informační kampani. Uvádí jen, že bude realizována připravovaná odpovídající informační kampaň a neurčitě se zmiňuje o regionálně zaměřené kampani.
„Přepínání sítí na finální standard vysílání bude včas doprovázeno příslušnou informační kampaní konkretizovanou jak podle jednotlivých dotčených území, tak podle příslušných termínů,“ píše se ve zprávě o stavu realizace.
Připomeňme, že státní informační kampaň měla být dle původních plánů realitou už v minulém roce. Její zahájení se předpokládalo loni na podzim, následně se počítalo s lednem nebo únorem letošního roku. Nyní se sporadicky objevují zmínky o druhém kvartálu 2019.
Zmíněná Zpráva o stavu realizace však o konkrétních termínech mlčí. Ministerstvo nedávno dokonce na dotaz jednoho z žadatelů přiznalo, že doposud ani nevypsalo výběrové řízení.
Související analýza: Přechod na DVB-T2 a k placené televizi? Ministerstvo průmyslu má svůj odhad